تخت خواب هوشمند چیست؟ + فناوری های بکار رفته

تخت خواب هوشمند چیست؟ + فناوری های بکار رفته

فناوری هوشمند تقریباً همه جنبه های زندگی ما را در بر می گیرد، از محل کار گرفته تا اتاق نشیمن، آشپزخانه، اتاق غذاخوری و حتی اتاق خواب. اگر دوست دارید در تخت خواب خود بنشینید و هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید، پس باید یک تخت خواب هوشمند را بررسی کنید.

تخت خواب آینده

تخت خواب هوشمند چیست؟

تخت هوشمند تختی است که از فناوری‌های مختلفی مانند حسگرها برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به خواب شما استفاده می‌کند و با استفاده از این اطلاعات برای بهبود خواب شما تنظیم می‌کند.
می توان آن را به عنوان یک زندگی تنبل نهایی در مقایسه با تخت خواب یک نفره و تخت خواب دو نفره خسته کننده موجود توصیف کرد.

برخی از تخت‌خواب‌های هوشمند دارای برنامه‌های تلفن همراه هستند که اطلاعات مربوط به خواب شما را مستقیماً به تلفن هوشمندتان ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید ببینید چقدر خوب می‌خوابید، به‌علاوه پیشنهادهایی درباره نحوه بهتر خوابیدن دریافت کنید.

با این حال، همه تخت های هوشمند روی بهبود خواب تمرکز نمی کنند. برخی از آنها فقط برای ارائه تجربه لذت بخش تری در حالی که در رختخواب هستید طراحی شده اند. به عنوان مثال، برخی از تخت‌خواب‌های هوشمند دارای صفحه نمایش یا تلویزیون داخلی، زنگ هشدار، اتصال Wi-Fi داخلی، ملحفه‌های تخت هوشمند هستند که با تغییرات دما تنظیم می‌شوند و موارد دیگر.

تخت خواب دو نفره هوشمند

فناوری تخت خواب هوشمند چگونه کار می کند؟

برخلاف نسل‌های قبلی تخت‌خواب‌ها، تخت‌خواب هوشمند دارای فناوری هستند که می‌تواند سبک و الگوی خواب ما را متحول کند.
یک تخت خواب هوشمند می تواند الگوهای خواب شما را تجزیه و تحلیل کند و نکاتی را در مورد چگونگی بهینه سازی خواب شما ارائه دهد. این دستگاه به طور فعال عملکردهایی را انجام می دهد که برای بهبود خواب شما مفید هستند و حتی با دستگاه های هوشمند اطراف خانه مانند چراغ های هوشمند ارتباط برقرار می کند تا آنها را روشن یا خاموش کند.

طیف گسترده‌ای از تخت‌های «هوشمند» وجود دارد، اما فهرست جامعی از ویژگی‌های تخت‌خواب هوشمند مربوطه برای گنجاندن همه آنها وجود ندارد. به طور مشابه، فناوری با رواج اتصال Wi-Fi و IoT تکامل یافته است، به طوری که انجام کارهای ساده مانند تنظیم موقعیت تخت یا روشن کردن سیستم گرمایش و سرمایش در خانه شما آسان تر است.

همچنین می‌توانند فعالیت خواب شما را ردیابی کنند و گزارشی از آن ارائه دهند، اما نکاتی را برای بهینه‌سازی خواب به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید در شب بهتر بخوابید و بهتر استراحت کنید.

فناوری تخت خواب

مدل‌ های هوشمند جدیدتر عملکرد بیشتری دارند با ارائه ویژگی‌هایی مانند :

کنترل دما : به جای استفاده از نوارهایی مانند پتوی گرم یا بطری آب گرم، برخی از تخت های هوشمند دارای ترموستات اصلی هستند که به شما امکان می دهد دمای تشک را در هنگام خواب تنظیم کنید. 

کنترل موقعیت : این ویژگی به شما امکان می دهد بخشی از تشک را که می خواهید تنظیم کنید به صورت فیزیکی حرکت دهید در حالی که بقیه تخت باقی می مانند.

محفظه‌های هوا : اینها لوله‌های هوای متورم داخل تشک هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق اپلیکیشن تخت هوشمند کنترل کرد و حسگرهای فشار آن‌ها با وضعیت بدن شما در هنگام خواب تنظیم می‌شوند.

یکپارچه‌سازی اپلیکیشن : برخی از تخت‌خواب‌های هوشمند با سایر لوازم خانگی هوشمند ادغام می‌شوند تا با اتصال یکپارچه به اینترنت اشیا، آنها را کنترل کنند. به این ترتیب، برای روشن و خاموش کردن ترموستات، قهوه‌ساز یا چراغ‌های هوشمند نیازی به بلند شدن از رختخواب نخواهید داشت.

خودسازی خودکار : این شاید یکی از نکات برجسته یک تخت خواب هوشمند باشد. برخی از آنها خودساز هستند به طوری که نیازی نیست هر بار که صبح از خواب بیدار می شوید رختخواب را مرتب کنید. از ریل های فلزی متصل به ملحفه ها برای صاف کردن و کشیده شدن آنها روی تشک هوشمند استفاده می کند.

تخت خواب هوشمند یک نفره

ویژگی های دیگر عبارتند از بلندگوهای نامرئی برای پخش موسیقی محیطی، نورپردازی محیطی زیر تخت که می توانید در شب هنگام استفاده از حمام از آن استفاده کنید، و نور بیدار کننده ای که در مقایسه با آلارم های بدتان به آرامی و به طور طبیعی شما را از خواب بیدار می کند.

برخی از آن‌ها دارای یک تکیه‌گاه قابل تنظیم برای سر و پا، پرده‌های حفظ حریم خصوصی، یا حتی یک صفحه سینمای خانگی هستند که در پایین تخت قرار دارد تا اگر نمی‌توانید فوراً بخوابید یا فقط می‌خواهید یک مکان دنج برای لذت بردن از فیلم‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید، بتوانید فیلم تماشا کنید. .

همچنین می‌توانید یک تخت خواب هوشمند با یک ایستگاه کاری جمع‌شونده پیدا کنید که اگر روی تخت هستید، اما هنوز باید کارهایی را انجام دهید، به شما کمک می‌کند.

آیا به تخت خواب هوشمند نیاز دارید؟

پاسخ به این به نیاز و بودجه شما بستگی دارد. برای اکثر مردم، یک تخت معمولی احتمالا کافی است تا زمانی که تشک بادوام، راحت، کاربرپسند، سبک وزن و مقرون به صرفه باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: