تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون + 8 روش تزئینی

تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون + 8 روش تزئینی

نگهداری از گیاهان داخل منزل نه تنها باعث شادابی و سرزندگی دکوراسیون منزل می شود بلکه با تصفیه هوا، ریه های شما را پر خواهد کرد. بسیاری از دانشمندان و روانشناسان استفاده از گل وگیاه به علت اثر آرامش بخش گیاهان در محیط خانه را توصیه کرده اند. در حال حاضر اکثر وسایل خریداری شده توسط افراد به علت استفاده مواد شیمیایی، ممکن است هوای آلوده را به داخل خانه انتقال دهد، به همین دلیل گل و گیاه آپارتمانی مانند یک پادزهر عمل میکند. از مکانهایی که افراد خــــانواده بیشتر حضور دارند میتوان به کنار میز ال سی دی، میز تحریر، میزکامپیوتر و تخت خواب اشاره کرد. در گذشته قسمتی از خانه به بخش گلخانه اختصاص داشت و پر بود از گلها و گلدان های زیبای کوچک و بزرگ که پدرها و مادرها وظیفه نگهداری از آن را به عهده داشتند.

5 تاثیر گل وگیاه در منزل

1. هوا را تصفیه می کند

گیاهان اکسیژن می سازند، این گاز اکسیژن بخش مهمی از هوا است، سلول ها و بدن ما را زنده نگه می دارد. برخی از گیاهان عالی هستند زیرا برخی از سموم رایج را از هوا فیلتر می کنند. یکی از گیاهانی که برای بهبود کیفیت هوای داخل خانه توصیه می شود گیاه SNAKE PLANT است که به عنوان SANSEVIERIAS نیز شناخته می شود، گیاهی است که مراقبت از آن آسان است. در اتاق خواب نیز بسیار خوب عمل می کند زیرا در شب اکسیژن منتشر می کند و همزمان دی اکسید کربن را جذب می کند، چیزی که ما هنگام تنفس تولید می کنیم.

تصویه هوا با گیاهان

ENGLISH IVY یکی دیگر از گیاهان برتر آژانس فضایی آمریکا (ناسا) برای تصفیه هوا است. رشد آسان این گیاه می تواند علائم آلرژی یا آسم را بهبود بخشد. این گیاه می تواند 78 درصد کپک های موجود در هوا را تنها در 12 ساعت از بین ببرد، زیرا کپک می تواند بر تنفس ما تأثیر بگذارد. مطمئناً این گیاهی است که باید در خانه داشته باشید، این درخت همیشه سبز در یک سبد آویز داخلی عالی به نظر می رسد. اما مراقب باشید زیرا این گیاه برای بچه ها و حیوانات خانگی سمی است، بنابراین مطمئن شوید که آن را بلند و دور از دسترس قرار دهید. شما همچنین می توانید پیچک را در آب پرورش دهید. برگ های ARECA PALM دارای جریانی مهربان است که انرژی خانه را نرم می کند، برای تصفیه هوا معجزه می کند، تمام سموم مضر را از هوا برای یک محیط زندگی تمیز و پاک حذف می کند.


بیشتر بخوانید : گیاهان مناسب اتاق خواب


تاثیر گل وگیاه در منزل

2. آرامش بخش

چه چیزی می تواند آرامش بخش تر از حمام آب گرم در یک عصر سرد زمستانی یا یک دوش با طراوت در تابستان باشد؟ زمانی برای افراط در یک مینی اسپا درمانی. رایحه درمانی طبیعی در حمام می تواند تسکین دهنده باشد. حمام خود را در یک آبگرم شخصی قرار دهید، دسته ای از گیاهان تازه بریده شده مانند اکالیپتوس، اسطوخودوس، رزماری، و لیموترش را به دور از اسپری آب زیر دوش آویزان کنید : گرما و بخار عطر را در کل اتاق منتقل می کند. اکالیپتوس ضد عفونی کننده، ضد استرس، شفافیت ذهنی است و یک تقویت کننده طبیعی خلق و خو است.

 تا چند هفته در حین دوش گرفتن از این عطر لذت خواهید برد. هنگام نمایش چند گیاه در حمام، جادوی یک دوش در فضای باز را در داخل خانه ایجاد می کنید. فراموش نکنید که آنها به نور طبیعی روز نیاز دارند. هدف اصلی در حمام می تواند تمیز کردن بدن باشد، تاثیر گل وگیاه در دکوراسیون در اتاق می تواند تأثیری آرام بخش بر ذهن داشته باشد. از زمان های قدیم از رایحه درمانی برای التیام ذهن استفاده می شده است، دوش بهترین مکان برای استفاده از آن است، آنها روحیه شما را بالا می برند، ذهن شما را آرام می کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گیاهانی که در حمام به خوبی رشد می کنند، به اینجا نگاه کنید و موارد دیگر را در اینجا بیاموزید.

آرامش بخش بودن گیاهان

3. استراحت شبانه را بهبود می بخشد

یکی دیگر از تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون راحت کردن خواب شبانه است. هنگامی که در خوابیدن مشکل دارید، احساس کمبود انرژی خواهید کرد و این می تواند منجر به سلامتی ضعیف شود. کیفیت پایین هوا ناشی از آلودگی، بوها و کپک ها می تواند بر تنفس ما تأثیر بگذارد و در نتیجه خواب راحت شبانه را دشوارتر می کند. محاصره شدن در گیاهان می تواند استرس، اضطراب و فشار خون را کاهش دهد. کیفیت خواب را می توان به سادگی با پر کردن اتاق با انواع گیاهان که اثر آرام بخش دارند، تضمین کرد. 

تاثیر گل در دکوراسیون

4. انرژی مثبت ایجاد می کند

همه ما فکر می کنیم تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون خانه خواهد بود اما این طور نیست، از آنها در دفتر کار نیز استفاده کنید زیرا شادی و بهره‌وری را افزایش می‌دهند، بنابراین فضای سبزی به آن اضافه کنید زیرا می‌تواند به سرعت عملکرد را بهبود بخشد. بسیاری از گیاهان در واقع می توانند جریان انرژی مثبت را در یک فضا بهبود بخشند. خلاص شدن از شر انرژی منفی اطرافتان گام مهمی برای بازیابی سلامت و شادی شماست. از آنجایی که ما 8 ساعت را در دفتر می گذرانیم، باید مراقب سلامتی خود در آنجا نیز باشیم، نه فقط در خانه. هر دفتری نور طبیعی زیادی ندارد، PEACE LILY در محیط های سایه دار و تاریک و همچنین LUCKY BAMBOO به خوبی رشد می کند. 

آلوئه ورا با بدشانسی و حالات منفی مبارزه می کند. SAGE شاید کمی عجیب باشد که در مطب داشته باشید، اما دارای ویژگی های پاک کنندگی باورنکردنی است که به خلاص شدن از شر احساسات منفی مانند خشم و ترس کمک می کند و جریانی از انرژی مثبت را در اتاق ایجاد می کند. اگر فضای اداری شما مکان ایده آلی برای داشتن گیاهان نیست، خوشبو کننده های هوای طبیعی را امتحان کنید، آنها را نزدیک پنجره باز قرار دهید. پخش صداهای طبیعت نیز می تواند انرژی مثبت بدهد.

انرژی مثبت گیاهان

5. حشرات را دور نگه می دارد

تاثیر دیگر گل و گیاه در دکوراسیون دور نگه‏ داشتن حشرات است. گیاهان قوی و تند وجود دارد که می تواند حشرات را دور نگه دارد. مقداری ریحان در یک گلدان روی میز خود داشته باشید، پشه ها را از بین می برد. اسطوخودوس نه تنها عطر مطبوعی را به اتاق اضافه می کند، بلکه شب پره، کک، مگس و پشه را نیز دفع می کند. گل همیشه بهار که معمولاً به عنوان یک گیاه مرزی زینتی رشد می‌کند، بوی مشخصی دارد که پشه‌ها و برخی از حشرات آن را بسیار آزاردهنده می‌دانند. گل همیشه بهار را می توان در ورودی خانه یا در کنار یک پنجره باز که محل ورود رایج حشرات است قرار داد. نعناع به سرعت رشد می کند، در یک گلدان روی میز، مورچه ها و عنکبوت ها را دور نگه می دارد و می توانید از آن در سالاد استفاده کنید یا برای بعد از شام یک چای با طراوت درست کنید.

گیاهان حشرات را دور نگه می دارند

8 روش برای تزئین دکوراسیون با گیاهان

تزئین با گیاهان می تواند راهی آسان برای سرزندگی هر اتاق باشد. در اینجا چند ایده برای تزئین گیاهان آپارتمانی وجود دارد:

1. گیاهان هوا را اضافه کنید. این گیاهان کوچک و بدون ریشه، رطوبت هوا را جذب می کنند و آنها را به یک دکوراسیون حمام عالی تبدیل می کند. ده ها روش برای نمایش گیاهان هوا وجود دارد، از جمله قاب سیمی، گلدان شیشه ای و مجسمه های سرامیکی.

تزئین دکوراسیون با گیاهان

2. گیاهان را روی غرفه ها و کتابخانه ها بچینید. پایه های گیاهی در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند و می توانند روشی منحصر به فرد و معماری برای نمایش تعداد انگشت شماری از گیاهان گلدانی باشند.

3. یک تراریوم جمع کنید. این باغ‌های کوچک برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان‌های استودیویی ایده‌آل هستند و در ظروف شیشه‌ای رشد می‌کنند و اغلب حاوی ساکولنت‌ها، گیاهان هوایی، سنگ‌ها و خزه هستند. تراریوم خود را روی قفسه یا طاقچه نمایش دهید یا آن را از قلاب دیواری آویزان کنید تا تاثیرگل و گیاه در دکوراسیون مشاهده کنید.

4. دکور دیوار ایجاد کنید. دیوارهای ساکولنت و دیواره های گیاه لوله آزمایش برای مبتدیان گیاهان آپارتمانی عالی هستند. این دکور کم تعمیر و نگهداری رنگی را بدون اشغال فضای کف ایجاد می کند.

5. گاری گیاهی طراحی کنید. گاری بار را به گاری گیاهی تبدیل کنید. هر گیاه را به صورت جداگانه در گلدان قرار دهید و سپس آنها را هر طور که صلاح می دانید بچینید. چرخ دستی چرخ‌دار، جابه‌جایی گیاهان را به داخل و خارج از نور مستقیم خورشید آسان‌تر می‌کند.

6. قطعات مرکزی درست کنید. دکوراسیون گیاهی می تواند به سادگی قرار دادن یک گیاه آپارتمانی روی میز ناهارخوری یا میز قهوه خوری شما باشد. گیاهان داخلی مانند کاکتوس ها و ارکیده ها نیز تزئینات زیبای شومینه را ایجاد می کنند.

7. از گلدان های آویزان استفاده کنید. یک مسیر سنتی این است که گلدان خود را از قلابی در سقف آویزان کنید. برای داشتن حالت بوهو بیشتر، از نگهدارنده گیاه ماکرامه استفاده کنید یا یک قفسه گیاهی DIY آویزان کنید. حتی غیر متعارف‌تر، گلدان‌های مغناطیسی هستند که می‌توانید آن‌ها را به دیوار وصل کنید یا گلدان‌های مکنده که می‌توانید آن‌ها را به پنجره آشپزخانه خود وصل کنید. گزینه های خوب برای آویزان گیاهان عبارتند از پیچک، سرخس و گیاهان ساکولنت دنباله دار تا بهترین تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون را مشاهده کنید.

8. از گیاهان بزرگ گلدانی استفاده کنید. گیاهان و درختان بزرگ می توانند فضای زندگی شما را زیباتر کنند. گیاه را در گلدان اصلی خود بگذارید و آن را در یک گلدان گل تزئینی قرار دهید تا از انتقال نامرتب جلوگیری شود. می‌توانید این گیاهان را برای تأثیرگذاری خوشه‌بندی کنید یا از یک گیاه واحد برای بیان نوع متفاوتی استفاده کنید.

تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون
این مطلب را به اشتراک بگذارید: