انتخاب فرش اتاق خواب برای سرویس خواب نوجوان

انتخاب فرش اتاق خواب برای سرویس خواب نوجوان

برای انتخاب یک فرش مناسب در سرویس خواب نوجوان، باید به نکات مهمی توجه کرد. یکی از دغدغه های خانواده ها، ایجاد هماهنگی بین اجزای اتاق خواب فرزندان شان با تخت خواب، کمد، میز تحریر و فرش اتاق خواب میباشد. این اهمیت به گونه ای است که بسیاری از خانواده ها را دچار چالش و استرس کرده تا بتوانند بهترین فرش را برای فرزندان خود تهیه کنند. علت آن هم دستوراتی است که در بسیاری از رسانه ها بابت مراقبت از رشد و دقت در روحیات نوجوانان مطرح میشود. در این مقاله سعی شده است با بیان نکاتی، به انتخاب شما برای خرید یک فرش مناسب برای فرزندانتان بپردازیم.

جنس فرش در اتاق خواب نوجوان

مهمترین بخش یک فرش خوب جنس آن است. انتخاب جنس فرش کمک بسیاری برای ماندگاری فرش میباشد. بسیاری از نخ های موجود در بازار برای تهیه فرش الیاف مصنوعی هستند. یکی از علتهای انتخاب الیاف مصنوعی، مقرون به صرفه بودن آن است. همچنین اینگونه از فرشها به راحتی شسته میشوند. با توجه به حساسیت های موجود در خانواده ها برای سلامتی فرزندان، سعی کنید از فرشهایی استفاده کنید که بر اثر شستشوی زیاد از بین نرود. بچه ها عادت دارند که بعضی مواقع بر روی زمین بازی کرده و یا استراحت کنند به همین دلیل تمیزی فرش بسیار اهمیت دارد. سعی کنید از الیاف نرم استفاده کنید. جوانان عادت دارند بر روی زمین غلت زده و استراحت کنند. انتخاب فرش های زبر ممکن است که باعث سایش دست و پا و دیگر اعضای بدن آنها شود. با توجه به شناخت والدین از روحیات بچه های خود بهتر است از فرشهایی با پرزهای متوسط(نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاه) استفاده کنند.

سرویس خواب نوجوان

مدل فرش در اتاق خواب نوجوان

به نظر میرسد ایده آل ترین انتخاب برای انتخاب مدل فرش نوجوان، استفاده از مدلهای مدرن میباشد. نوجوانان به علت نوع روحیاتشان، ممکن است کمتر به سراغ رنگ های مورد پسند والدین خود بروند. فشرده گی در بافت و نوع نقش فرش در انتخاب نوجوانان بسیار مهم است. بهتر است آنها را در انتخاب آزاد بگذارید. وجود فرشهای فانتزی در انتخاب نوجوانان نقش زیادی دارد.

رنگ فرش در اتاق خواب نوجوان

 سرویس خواب نوجوان

در هنگام انتخاب رنگ باید به بقیه بخشهای دکوراسیون اتاق نوجوان هم دقت کرد. رنگ پرده، رنپ ملحفه، رنگ سرویس خواب و دیوارها در انتخاب رنگ فرش بسیار مهم هستند. انتخاب رنگ با توجه به جنسیت نوجوانان نیز  تغییر میکند. سعی کنید از رنگهای چرک تاب بیشتر استفاده کنید و کیفیت رنگ بکار رفته در فرش را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به اصول رنگ شناسی در اتاق پسران از رنگ های سردتر و در اتاق دختران از رنگهای گرمتر استفاده کنید. رنگهای آبی، خاکستری، فیلی، سرمه ای، رنگ هایی هستند که برای دکوراسیون اتاق خواب پسرها مناسب تر است. همچنین انتخاب رنگهیی مثل نارنجی، صورتی، قرمز تیره و.. نیز در اتاق خواب دخترها مناسب است. انتخاب این رنگها با توجه به هارمونی بوجود آمده در انتها، بسیار مهم است. الببته نباید به این رنگها محدود شد و به نوجوانان باید آزادی انتخاب رنگ داد.

طرح فرش در اتاق خواب نوجوان

 تخت خواب نوجوان

همچنانکه رنگ ها در اتاق خواب دختر و پسر متفاوت است، طرح های انتخابی توسط نوجوانان دختر و پسر با هم فرق دارد. این تفاوت به ساختار شخصیتی و علایق نوجوان برمیگردد. با توجه به ترکیب اجزای سرویس خواب و دیگر وسایل از بین رنگهای سرد مثل یشمی و قهوه ای در اتاق خواب پسرها و رنگهای گرم مثل صورتی و صورتی تیره و بنفش برای اتاقهای دختران استفاده کنید. طرح این فرشها میتواند از طبیعت، شخصیتهای مورد علاقه، عروسکهای معروف برای دختران و ورزشکاران معروف برای پسرها انتخاب شود.

 سرویس خواب نوجوان

 

چند نکته مهم دیگر که باید به آن توجه داشته باشید:

اندازه و وسعت اتاق

اندازه اتاق برای چیدمان فرش بسیار مهم است. شما باید با توجه به سبک مورد علاقه فرزندان و همچنین در نظر گرفتن ابعاد اتاق، مناسب ترین فرش را از نظر سایز انتخاب کنید. آیا فرزند و یا فرزندان شما معمولا در داخل اتاق خواب بازی میکنند و یا در محوطه بیرون منزل بازی میکنند. توجه به این مسئله کار شما را در انتخاب رنگ و جنس تا حدودی راحتتر خواهد کرد. هنگام خرید فرش، قطعه ای از پارچه استفاده شده در اتاق خواب فرزندتان را به همراه داشته باشید. در هنگام خرید فرش با توجه به نور محیط، رنگ فرش را در چند موضع و از چند زاویه با توجه به نور محیط چک کنید. از رنگهایی استفاده کنید که در آرامش نوجوانان شما موثرتر هستند. تا جای ممکن، فضاهای خالی از کف پوش را خصوصا در فصلهای سرد سال، پر کنید. بسیاری از خانواده ها، کل اتاق را موکت کرده و سپس بر روی آن، فرش یا قالیچه پهن میکنند. این روش در بسیاری از مناطق ایران هم مرسوم است.

دکوچید

شرکت دکوچید در راستای ارائه تولیدات لوازم خواب، بخش بزرگی از تولیدات خود را به سرویس خواب نوجوان اختصاص داده است. این بخش شامل سه قسمت است:

- سرویس خواب تاشو نوجوان مدل ویولت

- سرویس خواب تک نفره شامل:

تخت خواب تک نفره

کمد لباس

انواع میز تحریر مدرن

دراور

پاتختی

میز آرایش (مخصوص سرویس خواب دخترانه)

- سرویس خواب یک و نیم نفره

سرویس خواب یک و نیم نفره مانند سرویس خواب تک نفره است با این تفاوت که سایز تخت خواب یک و نیم نفره بزرگ تر در نظر گرفته شده است و این برای افرادی است که نیاز به تخت خواب بزرگتری دارند، تولید گردیده است. این تخت خواب ها شامل تخت خواب کشودار و همچنین تخت خواب بدون کشو میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۳۰۱۹۰۰۰ تماس گرفته و یا به صفحه اینستاگرام دکوچید مراجعه فرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: