12 ایده مرتب كردن كمد لباس

12 ایده مرتب كردن كمد لباس

کمد یکی از ارکان مهم در سرویس خواب و در کنار تخت خواب اتاقتان است. از انتخاب و قیمت کمد لباس فارغ شده اید. حالا نوبت به چیدن آن است یا اینکه برای سازماندهی و تمیزی کمد لباس بزرگ به سراغ آن رفته اید. درب کمد لباس خود را باز کرده و در نگاه اول همه چیز به نظرتان، حاضر، آماده و مرتب است. همه لباسها و وسایل مورد نظرتان در دسترس است. ولی برای پیدا کردن یک لباس خاص مشکل دارید. پس باید راههای اصولی برای تمیز کردن و مرتب كردن كمد لباس را بدانید. شما بعضی از لباسها را فقط بخاطر حفظ خاطرات نگهداری می کنید. حق هم دارید. در این مقاله می خواهیم 12 راه برای ساماندهی کمد لباس را که امتحان خود را پس داده و موفق بوده را با شما در میان بگذاریم.

1. چوب لباسی های یکسان را انتخاب کنید

بعد از خرید کمد لباس شما به مجموعه ای از چوب لباسی های منطبق نیاز خواهید داشت که نه تنها از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد، بلکه باعث می شود لباس ها به خوبی روی هم قرار گیرند و فضای با ارزشی را در کمد شما حفظ کنند.

مرتب كردن كمد لباس با چوب لباسی یکسان

 

2. فضای آویز برای لباس های کوتاه و بلند در نظر بگیرید

به‌ جای اینکه لباس‌ها را روی هم بگذارید و تا کنید یا اجازه دهید روی زمین قرار بگیرند، برای مجموعه‌ای از فضاهای آویزان با اندازه‌های متفاوت برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب ضمن مرتب كردن كمد لباس قسمت‌های اختصاصی برای همه لباس‌های مختلف خود خواهید داشت.

فضای آویز متفاوت

 

3. یک قفسه لباس به گوشه اتاق خود اضافه کنید

اضافه کردن یک قفسه لباس در گوشه اتاق خواب نه تنها باعث صرفه جویی در فضای کمد می شود بلکه می تواند زیبایی به اتاق شما اضافه کند. این به شما امکان می دهد اقلام بیشتری را که ممکن است فضای زیادی را در کمد فعلی شما اشغال کنند آویزان کنید و در عین حال حس مد و وسایل مورد علاقه خود را برای هرکسی که وارد اتاق می شود نشان دهید.

ترفند مرتب كردن كمد لباس

4. همه چیز را برچسب بزنید

ایده بعدی مرتب كردن كمد لباس استفاده از برچسب است. اگر از سطل‌ ها یا سبد ها برای نگه‌داشتن اقلام کوچک‌تر و لوازم جانبی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همه چیز را به برچسب زده اید تا دقیقاً بدانید که آنچه را که نیاز دارید کجا پیدا کنید. همچنین یک راه عالی برای پیگیری لباس‌های کودک است، زیرا می‌توانید تمام اندازه‌های مختلف را در کشوها برچسب بزنید.

سبد های لباس را برچسب بزنید

5. لباس های فصلی را در سبد نگه داری کنید

سبدها را با وسایل فصلی پر کنید، مانند لباس های زمستانی یا مایو. سپس، با تغییر فصل به سادگی سبدهایی را که در چه قفسه‌هایی قرار دارند تعویض کنید. در پاییز، وسایل هوای سرد را به قفسه های پایین تر و وسایل هوای گرم را به قفسه های بالاتر منتقل کنید. در بهار برعکس عمل کنید.

گذاشتن لباس های فصلی در سبد

 

6. هماهنگی رنگ

آیا در تشخیص آنچه به دنبال آن هستید مشکل دارید؟ چیدمان لباس‌هایتان بر اساس رنگ نه تنها نقطه شروع بهتری به شما می‌دهد، بلکه می‌تواند به شما در انتخاب لباس‌های یکسان کمک کند.

هماهنگی رنگ در کمد لباس

7. تکنیک های تا کردن لباس یاد بگیرید

یکی دیگر از ترفندهای کلیدی برای مرتب كردن كمد لباس، یادگیری تکنیک های بهتر تا کردن و آویزان کردن و گنجاندن آنها در کمد است. برخی از مراحل اساسی عبارتند از قرار دادن قرار دادن کیف های کوچک در کیف های بزرگتر. نکته مفید دیگر این است که هنگام مرتب کردن ژاکت ها یا پیراهن ها در کشو، به جای شمع کردن، از روش تا کردن عمودی استفاده کنید.

مرتب کردن کمد لباس با تا کردن

 

8. سازماندهی کمد با قفسه های آویزان

اگر کمد شما فضای کمتری برای قفسه یا کشو دارد، سرمایه‌گذاری روی یک سازمان‌دهنده قفسه‌ای راه‌حل عالی است. قرار دادن آنها روی یک قفسه به شما این امکان را می دهد که فضای عمودی موجود در کمد خود را برای پلیور یا کیف به حداکثر برسانید.

سازماندهی کمد با قفسه های آویزان

9. جواهرات را آویزان کنید

اگر فضای کشوی اختصاصی برای زیورآلات ندارید، این سازمان‌دهنده‌های آویز با جیب‌های به اندازه کافی کوچک برای زیور آلات مانند گوشواره، دستبند و گردن‌بند، برای این کار نیز عالی هستند و به مرتب کردن کمد لباس کمک می کنند.

جواهرات را آویزان کنید

10. از جداکننده های شفاف در بالای کمد استفاده کنید

از لوازم اداری مانند جداکننده‌ های شفاف به مرتب کردن کمد لباس استفاده کنید. از آنها برای سازماندهی لوازم جانبی کوچک مانند کیف که معمولاً در یک قفسه قرار می گیرند استفاده کنید.

نظم دهی کمد با جداکننده

 

11. از قفسه‌های شیشه‌ای شفاف برای تشخیص آسان‌تر وسایل استفاده کنید

قفسه های شیشه ای یا شفاف و جلوی کشوها تشخیص دقیق آنچه در هر فضای ذخیره سازی وجود دارد را آسان تر می کند. این گزینه مخصوصاً برای لوازم جانبی مانند جواهرات است، زیرا می توانید به سرعت چیزی را انتخاب کنید که با لباس روز شما مطابقت داشته باشد.

مرتب كردن كمد لباس با کشو شیشه ای

بیشتر بخوانید : نحوه نصب کمد درب ریلی

12. از هر سانت از فضا بیشترین استفاده را بکنید

از فضای اضافی دیوار برای نگهداری وسایل کوچکتر که قرار دادن آنها دشوار است استفاده کنید. فکر کنید: کلاه، گردنبند، روسری، کراوات، کمربند و موارد دیگر.

استفاده بهینه از فضای کمد

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: