10 ایده تزیین اتاق خواب کودک

10 ایده تزیین اتاق خواب کودک

تزیین اتاق کودک بخش بزرگی از طراحی این اتاق ها است. به بچه ها مکانی بدهید تا همه چیز را کنار بگذارند، اتاق آنها بسیار تمیزتر می شود. برخی از این طرح ها از تخته های گیره ای هوشمندانه و قفسه های آویزان برای تمیز نگه داشتن وسایل استفاده می کنند. 

این اتاق بچه‌ها از پارچه‌های متنوعی استفاده می‌کنند تا بافت و رنگ را جلوه دهند. پارچه های شفاف و توری به خصوص در اتاق دختران کوچک محبوب هستند. هنگامی که این پارچه ها با فلزات سبک و روشن استفاده می شوند، به روز و به روز به نظر می رسند.

 در حالی که بیشتر این طرح ها برای اتاق دختران در نظر گرفته شده است، پسران نیز مورد غفلت قرار نگرفته اند. اتاق‌های پسران دارای موضوعات دریایی و فضای باز است، از جمله چادر بازی تیپی که هر کودکی دوست دارد. پسران نیز در تمرین مرسوم، چاپ نقل قول های معنی دار و قاب بندی آنها در اطراف اتاق گنجانده شده اند.

 این ایده‌های تزیین اتاق کودک به شما انگیزه می‌دهد تا خانه خود را با طرح‌های جدید شاداب کنید. اجازه دهید فرزندتان با شما آنها را مرور کند و بفهمد چه چیزی را بیشتر دوست دارد.

1.  دیوار تخته سیاه با گفته های الهام بخش

برای تزیین اتاق کودک هنری، یک دیوار بزرگ تخته سیاه ایجاد کنید. این به کودک تمام فضای خلاقانه ای را که نیاز دارد می دهد، و نه تنها به اتاق او محدود می شود، بلکه به عنوان یک قطعه تزئینی نیز عمل می کند. در کنار دیوارهای سفید و مبلمان با رنگ روشن نیز عالی به نظر می رسد زیرا همه اینها به برجسته شدن تخته سیاه کمک می کند.

تزیین اتاق کودک با تخته سیاه
مدل تزیین اتاق خواب کودک

2. قفسه های متحرک برای عروسک ها

این قفسه های متحرک برای استفاده به عنوان خانه های کوچک شخصی برای دوستان حیوانات عروسکی مناسب هستند. این به عنوان یک دکور منحصر به فرد عمل می کند و دسترسی بچه ها به اسباب بازی های پر شده مورد علاقه خود را نیز آسان تر می کند.

قفسه های متحرک برای عروسک ها
خلاقیت در تزیین اتاق خواب کودک

3. کتابخانه بزرگ با حروف بزرگ

در صورتی که کودک شما به مطالعه علاقه دارد می توانید تزیین اتاق خواب را با کتابخانه انجام دهید.این قفسه به خوبی می تواند کتاب ها را با سایر اقلام مناسب برای بچه ها مانند حیوانات عروسکی متعادل کند. حروف بزرگ بالای قفسه‌ها را نیز در نظر بگیرید که می‌توانند هر چیزی را که برای فرزندتان مهم است بیان کنند.

کتابخانه بزرگ با حروف بزرگ
عکس تزیین اتاق خواب کودک

بیشتر بخوانید : چیدمان اتاق کودک

4. گل سفارشی برای درب

تاج گل ها فقط برای آویزان کردن درب ورودی شما نیستند. در عوض، تاج گل مناسب می تواند سبک اتاق کودک را ارتقا دهد. این تاج گل دارای نمایشی زیبا از گل ها با رنگ های روشن مختلف است. به راحتی می توان تاج گلی مانند این را در ابتدای نام کودک به دست آورد و اطمینان حاصل کرد که همه کسانی که وارد می شوند می دانند که اتاق دقیقاً چه کسی است.

تزیین اتاق خواب کودک دختر

5. ریسه های نور

کدام بچه از نورهای ستاره ای لذت نمی برد؟ هر چند با آویزان کردن آنها از ابر، می توانید استعداد منحصر به فرد تری به آنها بدهید. به این ترتیب، کل تزیین اتاق کودک می‌تواند شبیه آسمان شب باشد و فضایی آرام را در اتاق ایجاد کند که برای خواباندن کودک خردسال عالی است.

ریسه های نور
تزیین اتاق خواب کودک دخترانه

6. حیوانات به عنوان آویز دیواری

تمام تزیینات اتاق بچه ها از داشتن نوعی نقطه کانونی سود می برند و این سر حیوانات عروسکی این کار را به خوبی انجام می دهند. این یک راه زیبا برای نشان دادن عشق کودک به این حیوانات باورنکردنی است. علاوه بر این، رنگ و رنگ بیشتری به دیوارها می بخشد و به دکور اتاق حرکت و عمق بیشتری می بخشد.

حیوانات به عنوان آویز دیواری

7. ابر پف کرده با ستاره های بالای تخت

وقتی می خواهید فرزندتان را به طور کامل به سرزمین رویایی منتقل کنید، چرا این کار را با چند ستاره و ابرهای آویزان بر روی آنها انجام ندهید؟ ابرهای دست ساز حال و هوای عجیبی به اتاق می دهند و به خوبی با ستاره های طلایی که از آنها آویزان هستند جفت می شوند. قرار دادن آن در بالای تخت کودک برای تشویق رویاهای صلح آمیز عالی است.

ابر و ستاره بالای تخت
تزیین اتاق نوزاد

8. میز تحریر زیبای دخترانه

برخی از بچه ها به خوبی سازماندهی شده اند اما برای رسیدن به آن نقطه به کمک کمی نیاز دارند. با داشتن یک میز تحریر با امکانات مانند عکس کودک شما همیشه برای انجام تکالیف و کاردستی آماده می شود. میز بدون شک حالتی بالغ به دکور می دهد. در عین حال، قفسه‌ها با حیوانات عروسکی و عکس‌های قاب‌بندی شده یادآور شیرینی هستند که این اتاق برای چه کسانی طراحی شده است.

تزیین اتاق کودک با میز تحریر
میز تحریر کودک

9. تزیین اتاق کودک برای ماجراجویی در فضای باز

با این چیدمان زیبا، کودک دوستدار فضای باز خود را به یک سفر حماسی در تمام محدوده اتاقش بفرستید. از هنر دیوار گرفته تا چادر، می توانید اتاق کودک را به یک ماجراجویی تخیلی تبدیل کنید. رنگ های خنثی نیز برجسته هستند و کنتراست بسیار خوبی را در سراسر اتاق ایجاد می کنند.

ماجراجویی در فضای باز
اتاق دکور خواب کودک

بیشتر بخوانید : چگونه تخت خواب را تزیین کنیم؟

10. فنجان مداد آویزان

ذخیره سازی برای برخی از بچه ها همه چیز است، و این یک راه منحصر به فرد برای نزدیک شدن به آن در اتاق کودکی است که دکوراسیون آنها را فدا نمی کند. قفسه شناور تنها فضای کافی برای برخی تزئینات جزئی یا اسباب بازی ها دارد. در همین حال، فنجان های مداد آویزان راهی آسان برای کودک همیشه شلوغ برای گرفتن آنچه می خواهند در حین حرکت ارائه می دهند.

جامدادی لیوانی
چیدمان اتاق کودک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: