بهترین رنگ اتاق خواب چیست؟

بهترین رنگ اتاق خواب چیست؟

انتخاب رنگ اتاق خواب می تواند به عنوان یک اصل تأثیرگذار در دکوراسیون و طراحی اتاق خواب در نظر گرفته شود. رنگ دیوار اتاق خواب باید با رعایت اصول و رعایت استاندارد ها اتخاب شود زیرا رنگ انتخاب شده می تواند تأثیر مستقیم در روحیه و حتی خواب شما داشته باشد. همچنین برای زیبایی بیشتر و تکمیل چیدمان اتاق خواب می بایست رنگ انتخابی برای دیوار را با دیگر ملزومات استفاده شده در چیدمان اتاق خوابتان هماهنگ نمایید.

تاثیر روانشناسی استفاده از رنگ های مختلف در اتاق خواب

برای انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب در ابتدا باید طبق سلیقه و چیدمان اتاق خواب خود طیف رنگی دلخواه خود را مد نظر داشته باشید. طیف رنگی شامل رنگ های تیره و روشن می شود که هرکدام تأثیرات بسیاری در دکوراسیون اتاق خواب خواهند داشت. انتخاب رنگ دیوار می تواند ظاهر و احساس اتاق خواب شما را کاملاً تغییر دهد.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

 

رنگ های تیره از خاکستری تا آبی تیره  و یا سیاه هستند. اولین نکته در هنگام انتخاب رنگ تیره برای رنگ اتاق خواب این است که کل اتاق تاریک خواهد شد و به تناسب آن رنگ سرویس خواب، رنگ پرده، کفپوش و ... تغییر خواهد کرد.

جدیدترین رنگ اتاق خواب

انتخاب رنگ تیره برای دیوار ها باعث کوچک نشان داده شدن فضای اتاق خواب می شود.  البته می توان در کنار آن از رنگ های روشن برای اکسسوری ها و سرویس خواب استفاده نمود تا تضادی زیبا و دکوراسیونی مدرن ایجاد شود. همچنین دیوار های تیره دیرتر کثیف شده و جای لک کمتر روی آن ها دیده می شود.

بهترین رنگ اتاق خواب
جدیدترین رنگ اتاق خواب بزرگسال

رنگ های روشن همیشه و برای تمامی سلیقه ها یکی از بهترین گزینه های می باشد و به دلیل اینکه با تمامی رنگ های دیگر اجزاء منزل و اتاق خواب هماهنگی دارد به راحتی انتخاب می شود. اما  انتخاب رنگ های روشن مانند سفید برای اتاق خواب علاوه بر اینکه نور و روشنایی را افزایش می دهد اما به ندرت باعث ایجاد حس خستگی می شود.

رنگ اتاق خواب بزرگسال

رنگ ها را می توان از نظر گرم و سرد بودن هم بررسی نمود تا بتوان رنگی مناسب روح و احساسات خود انتخاب نمایید.

رنگ سرد و رنگ گرم
رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ های گرم شامل رنگ های نارنجی، قرمز، زرد و ترکیبات و طیف های مختلف این رنگ ها می باشد. همانطور که از نام آن ها مشخص است رنگ های گرم مانند خورشید هستند که استفاده از آن ها در ترکیب رنگ اتاق خواب باعث ایجاد حس گرما و نورانی بودن محیط می شود. رنگ های گرم که به سمت رنگ های تیره می روند برای اتاق خواب های بزرگ مناسب می باشد تا حس گرما و صمیمیت را در اتاق خواب ایجاد نماید. رنگ های گرم باعث ایجاد حس هیجان و شوق می شود.

مقاله مرتبط : چگونه یک اتاق خواب رمانتیک و عاشقانه داشته باشیم؟

رنگ اتاق خواب عروس
رنگ اتاق خواب پسرانه

رنگ های سرد شامل آبی، سبز، بنفش و ترکیبات و طیف این رنگ ها می شود. رنگ های سرد به دلیل ایجاد حس آرامش برای اتاق خواب ها مناسب می باشند. می توانید رنگ های سرد را برای دیوار اتاق خواب خود استفاده کنید اما در کنار آن از اکسسوری ها و لوازم دکوری با رنگ های دیگر استفاده نمایید تا چیدمان زیباتری داشته باشید.

رنگ اتاق خواب دخترانه
رنگ اتاق خواب اسپرت
رنگ اتاق خواب ارامش بخش

راهنمای انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب

اتاق خواب محیطی برای آرامش،راحتی و استراحت است . اکثر سلیقه ها بهترین رنگ برای اتاق خواب را رنگ های آرامش بخش و ملایم می دانند. اما برخی دیگر از رنگ های هیجان انگیز تر برای هوشیاری و ایجاد شوق بیشتردر اتاق خواب خود استفاده می کنند. همچنین بسته به دکوراسیون و سبک چیدمان اتاق خواب و منزل شما می توانید از رنگ های مختلف استفاده نمایید. در ادامه به مطالبی اشاره شده است که می توانید از آن ها برای انتخاب و ایجاد هارمونی رنگ اتاق خواب خود با دکوراسیون دلخواهتان استفاده نمایید.

اتاق رنگ خواب ارامش دهنده

جدیدترین رنگ اتاق خواب

اتاق خواب شما پناهگاه شماست، بنابراین در حالی که بقیه خانه ممکن است پر از رنگ و طرح باشد، اتاق خواب ها بیشتر خاموش و خنثی هستند. این بدان معنا نیست که شما باید به طور کامل از رنگ دوری کنید. نکته کلیدی این است که سایه هایی را به ارمغان بیاورید که به جای تحریک، تسکین دهند، و جدیدترین رنگ اتاق خواب همه چیز در مورد دستیابی به آن ظاهری آرام است.

رنگ اتاق خواب استخوانی
رنگ اتاق خواب ابی
رنگ های اتاق خواب

رنگ اتاق خواب پسرانه

یافتن بهترین رنگ برای اتاق پسرانه می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. هنگامی که اولین اتاق پسر خود را طراحی می کنید یا دکوراسیون خانه را با در نظر گرفتن یک نوجوان بزرگتر اضافه می کنید، پیدا کردن طرح رنگ مناسب می تواند دشوار باشد. اما باید چیزی را پیدا کنید که با هر دو سلیقه شما مطابقت داشته باشد و شخصیت او را تکمیل کند.

اتاق خواب سبز طوسی
رنگ اتاق خواب سبز
رنگ اتاق خواب ابی اسمانی

رنگ اتاق خواب دخترانه

بسیار مهم است که هنگام رنگ اتاق خواب دخترانه خود به خارج از چارچوب فکر کنید و از رفتن به مسیر سنتی و کلیشه ای انتخاب صورتی برای یک دختر و انتخاب آبی برای پسر خودداری کنید. دنیای کاملی از رنگ‌ها وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها سرگرم شوید که باعث نمی‌شود فرزندتان احساس کند به یک طرح رنگ خاص وابسته است، و رنگ‌های بسیار بیشتری وجود دارد که فقط آبی و صورتی با کودک شما طنین‌انداز می‌کنند. 

رنگ اتاق خواب بچه گانه
رنگ اتاق خواب بچه ها

 

ترکیب رنگ اتاق خواب و هماهنگی با سرویس خواب     

نکته ای که در انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب باید به آن توجه نمود ایجاد هماهنگی مناسب بین رنگ های دیگر و اجزای دیگر اتاق خواب مانند سرویس خواب است. رنگ سرویس یکی از بهترین گزینه ها برای رنگ دیوار است زیرا با رنگ های دیگر به راحتی هماهنگ می شود.

هماهنگی رنگ اتاق خواب با سرویس خواب
هارمونی رنگ اتاق خواب
بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین

هر زوجی ممکن است برای استراحت و گذراندن وقت با یکدیگر محیط هایی با دکوراسیون مختلف را انتخاب نمایند اما می توان با انتخاب درست رنگ اتاق خواب این محیط آرامش بخش را ایجاد نمود. بهترین رنگ برای اتاق خواب زوجین رنگ های سفید، آبی، صورتی و نقره ای  می باشد. رنگ سفید و آبی زنگ هایی هستند که باعث ایجاد فضایی آرام و آرامش بخش می شوند تا شما بتوانید خوابی راحت داشته باشید . همچنین رنگ صورتی باعث افزایش محبت شده و رنگ نقره ای فضای اتاق خواب مدرن و شیک به همراه می آورد.

خرید آنلاین تخت خواب دو نفره در فروشگاه دکوچید

 

جدیدترین رنگ اتاق خواب زوجین
رنگ مناسب اتاق خواب والدین
رنگ شاد برای اتاق خواب
بهترین رنگ اتاق خواب زوجین

بهترین رنگ‌ اتاق خواب برای بزرگسالان

در انتخاب رنگ اتاق خواب بزرگسالان بهتر است از رنگ های طبیعی استفاده نمود. برای جایگزین کردن رنگ اتاق خواب بزرگسال جدید به جای رنگ سفید که همیشه انتخاب می شود می توان از طیف رنگ سبز استفاده نمود. رنگ سبز به دلیل اینکه از طبیعت الهام میگیرد باعث ایجاد حس نشاط و تازگی می شود. در صورتیکه نیاز دارید تا در اتاق خود جلوه ای باشکوه همراه آرامش داشته باشید، رنگ بنفش ملایم را انتخای نمایید تا همه چیز زیبا و آرام به نظر برسد. همچنین رنگ آبی کمرنگ که همچون آسمانی آبی است باعث ایجاد حس لطافت و آرامش بخش می باشد. یک رنگ طبیعی دیگر خاکستری کمرنگ است که به راحتی با رنگ های دیگر ترکیب می شود و حس سرزندگی را به محیط می دهد.

خرید تخت خواب یک و نیم نفره قیمت مناسب در دکوچید

بهترین رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان
رنگ دیوار اتاق خواب مدرن

بهترین رنگ اتاق خواب کودکان

از نظر روانشناسی برای رنگ دیوار اتاق خواب کودکان بهتر است از رنگ های سرد استفاده نمود زیبا رنگ های سرد تأثیر آرامش بخش بر روی کودکان دارد و اتاق خواب را بزرگتر نشان می دهد و می توان آن ها را همراه اکسوری و جزئیاتی با رنگ گرم  دکور نمود. رنگ های سرد مانند آبی، سبز، بنفش، سفید، طوسی و مشکی برای اتاق خواب کودک مناسب می باشد.

بهترین رنگ اتاق خواب کودک
مدل رنگ اتاق خواب کودک
بهترین ترکیب رنگ اتاق خواب کودک
مناسب ترین رنگ اتاق خواب کودک

اما برخی به رنگ های گرم علاقه دارند و میخواهند حس هیجان و انرژی کودکان را تحریک نمایند. رنگ های گرم مانند نارنجی، زرد، قرمز و صورتی برای اتاق کودکان مناسب می باشد.

رنگ اتاق خواب کودک اسپرت
رنگ اتاق کودک
رنگ اتاق خواب کودک زرد

 

بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک  

بهترین رنگ برای اتاق خواب کوچک رنگ های سرد هستند. رنگ های سرد بر خلاف رنگ های گرم عمل می کنند به گونه ای که برای اتاق خواب های کوچک مناسب هستند و باعث بزرگ دیده شدن اتاق می شوند. استفاده از رنگ های سفید و آبی برای اتاق کوچک مناسب است اما در صورتی که رنگ تمام دیوار ها یکسان باشد حس کوچک بودن اتاق بیشتر منتقل می شود. می توانید رنگ مورد علاقه خود را برای یک دیوار در نظر بگیرید و مابقی دیوار های اتاق خواب را رنگ سفید یا آبی بزنید. مثل استفاده از رنگ کرم و آبی روشن در کنار یکدیگر که اتاق شما را زیباتر می کند.

رنگ اتاق خواب کوچک
بهترین رنگ اتاق خواب کوچک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: