10 راه برای چیدمان کشو لباس دراور و کمد

10 راه برای چیدمان کشو لباس دراور و کمد

دراور در کنار تخت خواب و به عنوان بخشی از سرویس خواب، یکی از مهمترین اجزا جهت چیدمان و نظم دهی اتاق خواب میباشد. قرار گرفتن یک دراور لباس دو کشو، سه کشو و یا دراور چهار کشو در کنار کمد لباس، کار چیدمان کشو اتاق خواب را کامل خواهد کرد. دراورها غالبا برای قرار گرفتن لباسهایی که نیاز به آویزان شدن و اتو  ندارند و اگر تا شوند در پوشیدن آنها مشکلی بوجود نمی آید، کاربرد دارند. به همین دلیل، قرار دادن لباسهای تاشدنی در داخل کشو دراورها به خودی خود، فضای بیشتری داخل آن بوجود می آورد. در این حالت با داشتن یک کمد لباس در کنار دراور بسیاری از مسایل چیدمان اتاق خواب حل خواهد شد. در این مقاله تلاش شده است با استفاده از روشهای تجربه شده خانواده ها در خصوص چیدمان دراور ها، روش راحتی را برای نظم دهی مطرح نماییم.

1. یک هدف تعیین کنید

قبل از اینکه کشوهای کمد یا کلوزت خود را تمیز کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چرا مرتب می کنید. آیا می‌خواهید شلوغی را کاهش دهید، بهتر از لباس‌هایتان مراقبت کنید یا فقط بتوانید کشوهای کمدتان را ببندید؟

چیدمان کشو لباس

2. کشوهای خود را خالی کنید

آیا احساس می کنید تحت تأثیر درهم و برهمی یا بهم ریختگی قرار گرفته اید؟ سعی کنید به خودتان یک فضای خالی بدهید تا با آن کار کنید. برای چیدمان کشو لباس ابتدا همه چیز را از کشوهای خود بیرون بیاورید. سپس، آن را پهن کنید تا بتوانید از آنچه که دارید، دید چشم پرنده ای داشته باشید. 

3. تصمیم بگیرید که چه چیزی را نگه دارید، اهدا کنید یا بازیافت کنید

با مرتب کردن موارد خود در دسته‌های مختلف، نظم را از بی نظمی ایجاد کنید. در چیدمان کشو با مواردی شروع کنید که می دانید باید از شر آنها خلاص شوید. اگر چیزی لکه دار یا پاره شد، وقت آن است که با آن کالا خداحافظی کنید. سپس، به اهدای اقلامی فکر کنید که دیگر مناسب نیستند، دیگر نمی‌پوشید یا تعداد زیادی از آن‌ها را دارید.
 

چیدمان دراور

4. لباس های خود را بر اساس موارد استفاده مرتب کنید

دسته‌بندی وسایلتان آسان است، زیرا می‌توانید مانند آن‌ها را گروه‌بندی کنید. می‌توانید لباس‌های زیرتان را در یک دسته، جوراب‌هایتان را در دسته‌ای دیگر و غیره قرار دهید. اما کدام دسته ها باید در کنار هم در یک کشوی کمد قرار بگیرند.

دسته هایی هستند که به طور طبیعی با هم همخوانی دارند، مانند لباس زیر و جوراب. از آنجایی که این وسایل اولین چیزهایی هستند که هر روز صبح می پوشید، منطقی است که آنها را کنار هم نگه دارید.

به همین ترتیب بستگی دارد شما صبح خود را چگونه شروع می کنید. شاید ابتدا ورزش کنید و نیاز دارند که شلوار ورزشی در یک کشو باشند. به این فکر کنید که همزمان به چه چیزهایی دست می یابید و چیدمان کشو لباس خود را براساس آن انجام می دهید.

بیشتر بخوانید : دراور چیست؟

چیدمان لباس در کنار هم

5. لباس های خود را به صورت فایل تا کنید

ممکن است چیدن اقلام تا شده روی هم سنتی باشد. اما سازمان دهندگان حرفه ای روش دیگری را ترجیح می دهند : تا کردن فایل.

اگر کشوهای عمیقی دارید، می‌توانید همه چیز را صاف نگه دارید. برای چیدمان دراور اقلام را روی هم قرار ندهید. این به جلوگیری از چروک شدن کمک می کند و به شما امکان می دهد همه موارد خود را یکجا ببینید.

چیدمان دراور تا کردن لباس

6. اطمینان حاصل کنید که دسترسی به موارد مورد نیاز شما آسان است

هنگام مرتب کردن کشوهای کمد، با اطمینان از دسترسی آسان به وسایل مورد نیازتان شروع کنید. و موارد کمتر مهم را به قسمت های دور از دسترس منتقل کنید، مانند گوشه پشت کشو یا کشوی پایین کمد. شما باید سیستمی را انتخاب کنید که برای سبک زندگی شما منطقی‌تر باشد.

وقتی کمد خود را مرتب می کنید، آینده خود را در ذهن داشته باشید: هر بار که لباس می پوشید، چه سیستمی زندگی شما را آسان تر می کند؟

بیشتر بخوانید : مرتب کردن کمد لباس

7. با طرح‌ بندی‌ های مختلف آزمایش کنید

هنگامی که چیدمان کشو خود را انجام دادید، وسایل خود را دسته بندی کردید و مطمئن شدید که دسترسی به وسایل ضروری شما آسان است، وقت آن رسیده است که برای هر چیز دیگری که در کمد یا دراور است خانه پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که ممکن است یک دسته‌بندی بیشتری داشته باشید و از دسته دیگر کمتری داشته باشید، بنابراین ممکن است لازم باشد با پیکربندی بازی کنید.

از جابجایی وسایل خود نترسید تا زمانی که همه چیز به خوبی در داخل کشوهای کمد شما قرار بگیرد. هیچ چیدمان درست یا غلطی وجود ندارد، تا زمانی که زندگی شما را آسان‌تر کند و در وقت شما صرفه‌جویی کند.

طرح‌ بندی‌های مختلف کشو

 

8. از جداکننده ها برای چیدمان کشو استفاده کنید

هنگام چیدمان دراور مهم ترین وسیله تقسیم کننده های کشو هستند. استفاده از آن‌ها بسیار آسان است، در اندازه‌های مختلف هستند و اقلام را بر اساس دسته‌بندی در جای خود نگه می‌دارند.

با ایجاد مرزهای فیزیکی در کشوهای دراور، تقسیم‌کننده‌های کشو به راحتی می‌توانید ببینید که همه چیز باید در کجا قرار بگیرد.

جداکننده ها برای چیدمان کشو

9. خطوط را در داخل کشوهای خود ایجاد کنید

آیا هنگام چیدمان دراور جایی برای جداکننده های کشو ندارید؟ شما بد شانس نیستیداگر کشوهای کم عمق دارید و جداکننده‌های کشو مناسب نیستند، حتماً لباس ها را به صورت فایل تا کنید و به هر گروه از اقلام «خط» مخصوص به خود بدهید.

چیدن کشو لباس بدون جدا کننده

بیشتر بخوانید : مدل دراور جادار جهت نگهداری لباس

10. به وسایل خود فضایی برای نفس کشیدن بدهید

کشوی کمد یک چمدان نیست. نیازی نیست که آن را تا لبه با وسایل بسته بندی کنید. قانون شماره یک برای چیدمان کشو لباس کمد این است که اجازه دهید وسایل نفس بکشند! اگر اقلام از همان ابتدا کاملاً پر شوند، کشو می تواند به سرعت دوباره به منطقه فاجعه تبدیل شود.

چیدمان کشو لباس مرتب

 

روی دراور چی بذاریم ؟!

تقریبا می توان گفت بعد از تخت خواب و میزآرایش مهمترین وسیله در اتاق خواب دراور است و تزئین روی آن نقش مهمی در دکوراسیون اتاق خواب دارد .
البته دراور صرفا داخل اتاق خواب استفاده نمی شود ، می توان آن را در قسمت نشیمن و یا راهروی منزل نیز قرار داد

روی دراور را می شود یا وسایل گوناگوگونی چیدمان کرد . در صورتی که روی دراور یک آینه قرار دهیم می توانیم به عنوان میزآرایش از آن استفاده کنیم ، در غیر اینصورت می توان با قرار دادن مجسمه های تزئینی و یا گلدان های زینتی و کوچک،سبد گل،شمع و یا قاب عکس زیبایی دو چندانی به اتاق بخشید که البته این چیدمان بسته به سلیقه افراد متفاوت است. گاهی بعضی افراد به قرار دادن یک رومیزی ساده روی آن اکتفا می کنند و علاقه مند به یک فضای خلوت و ساده می باشند.
در بعضی از مواقع می شود به جای قرار دادن وسایل روی دراور به دیوار بالای آن تابلو های دکوراتیو و زیبا نصب کرد.
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید: