دکوراسیون خانه با شمع | ایده های ناب تزیین خانه با شمع

دکوراسیون خانه با شمع | ایده های ناب تزیین خانه با شمع

ایده استفاده از شمع برای تزیین و چیدمان خانه و اتاق خواب همچنین تزیین میز تلویزیون با شمع برای بسیاری از خانم ها جذابیت دارد. نور شمع نمادی از صلح، آزادی و عشق است. استفاده از شمع در اتاق خواب و در کنار تخت خواب و همچنین در پذیرایی، دارای ایده های زیبا و طرح های مختلفی میباشد. در این مقاله سعی شده است تا راهنمایی خوب و کاربردی با استفاده از وسایل ساده و ارزان، برای شما بازگو گردد. در زیر به بررسی چند راهکار خواهیم پرداخت:

چیدمان شمع روی میز کنار دیوار

چیدمان شمع روی میز

در این عکس با قرار دادن شمع هایی با ارتفاع مختلف در کنار هم، باعث افزایش تاثیر نور شمع بر روی میز کنار دیوار گردیده است.

تزیین میز تلویزیون با شمع

جاشمعی باید متناسب با فضایی که قرار می گیرد انتخاب شود تا مناسب سایز و محل قرار گیری آن باشد. برای تزیین میز تلویزیون با شمع بهتر است از شمع های ساده و کوتاه استفاده نمایید چرا که شمع های پایه دار و بزرگ باعث شلوغی فضا شده و زیبایی میز را از بین می برد. بهتر است از سه سایز شمع در کنار یکدیگر استفاده نمایید و آن ها را در یک طرف میز چیدمان نمایید. اگر از یک شمع  میخواهید استفاده نمایید سایز آن را کمی بزرگتر در نظر بگیرید تا به میز تلویزیون شما جلوه و زیبایی ببخشد. 
برخی افراد از شمع های سه تکه بلند با پایه هایی در سه سایز استفاده میکنند که بسیار ظریف و زیبا هستند و قرار دادن آن ها روی میز تلویزیون بزرگ بسیار چشم نواز می شود. برای تزیین میز تلویزیون با شمع می توانید از شمع هایی با رنگ های مکمل چیدمان و دکوراسیون منزلتان استفاه نمایید. همچنین می توانید از شمع های کوچکتر مانند وارمر استافده نمایید اما حتما برای آن ها یک جاشمعی زیبا تهیه نمایید تا بتوانید وارمز یا شمع های کوچک را روی آن قرار دهید.

طرح فانوسی برای شمع

تزیین اتاق خواب با شمع

فانوسهای جادویی که در بسیاری از داستانها و افسانه ها مطرح شده است، دارای جذابیت خاصی در منزل میباشد. استفاده از این طرح حالت سحر و جادو را تداعی میکند. استفاده از شمع های با ارتفاع مختلف در این طرح توصیه میشود.

چیدمان شمع روی میز جلو مبلی

تزیین شمع روی میز

با استفاده از یک سینی یا تخته سنگی صاف و صیقلی بر روی میز جلو مبلی، حالتی شومینه مانند بوجود آورید. در این طرح، شمع ها، سبکی گرم از یک شومینه را ایجاد میکند. در هنگام شب و زمانی که کتاب در دست دارید و یک فنجان چای در کنار شماست، زیبایی این شمع ها بیشتر خواهد بود. سعی کنید برای زیبایی بیشتر به شمع های خود، روبان اضافه کنید.


بیشتر بخوانید : روش های مناسب و نکات نورپردازی اتاق خواب   


چیدمان شمع بر روی دیوار

دکوراسیون خانه با شمع

یک سبک روستایی زیبا با استفاده از  یک تکه چوب ساده و یک شمع ضخیم و نمایشی زیبا و منحصربفرد خلق کنید.

تزیین سینی اینه ای با شمع

تزیین سینی اینه ای با شمع

با استفاده از یک قاب آینه ای قدیمی و قرار دادن شمع های ضخیم، می توانید زیبایی یک میز جلو مبلی را صد چندان کنید. این آینه به طرز چشمگیری نور را افزایش میدهد و یک عنصر بازتابنده نور خواهد بود.

تزیین شمع روی میز

چیدمان شمع روی میز

رنگ سفید و سبز یک جفت طبیعی هستند. شما میتوانید با استفاده از گیاهان مصنوعی و چیدمان آن در کنار شمع، این طرح زیبا را ایجاد کنید.

تزیین شومینه با شمع

دکوراسیون خانه با شمع

قرار دادن شمع های مختلف در کنار هم و در محل شومینه، بازتابی از شکل طبیعی آتش را بوجود می آورد. علاوه بر آن، حرارت آن نیز بسیار کمتر است. اگر در منزل شومینه دارید، این طرح را امتحان کنید.

چیدمان شمع

نور شمع انرژی خاصی را به هر محیطی می دهد به همین دلیل باید چیدمان درستی برای آن انتخاب شود و متناسب با هر محیطی شمع مناسب آن خریداری شود. برای چیدمان شمع به سایز، رنگ، سبک و چیدمان آن فضا توجه نمایید. برای زیایی سطح تمام میز ها در تولد، مهمانی، میز جلومبلی، میز آرایش، میز تلویزیون و فضاهای دیگر شمع بهترین گزینه است. شمع ها با طرح های ساده برایتمامی محیط ها مناسب هستند. چیدمان شمع برای هر فضایی متفاوت است. می توانید از یک شکع بزرگ برای میز های بزرگتر استفاده نمایید. همچنین می توانید از شمع هایی ساده با جاشمعی های مناسب آن ها در سه سایز بزرگ، متوسط و کوچک برای قرار دادن روی میز تلویزیون یا میز ناهار خوردی استفاده کنید و آن ها را در کنار یا وسط میز قارا دهید.
استفاده از رنگ هایی که کامل کننده دکوراسیون شما هستند در چیدمان شمع بسیار تاثیر دارد.  امروزه از شمع برای تمام فضاها استفاده می شود اما توجه نمایید از شمع هایی استفاده نمایید که بتوانید با روشن کردن آن ها انرژی خوب را در محیط پخش نمایید. در چیدمان شمع اسنفاده از تعداد زیادی شمع و جاشمعی در یک فضا زیبایی و خاص بودن آن را می گیرد پس سعی کنید از شمع هایی یکسان و هماهنگ در تعداد و سایز مناسب آن فضا استفاده نمایید.
 

استفاده از شیشه های مربایی بزرگ برای جاشمعی

تزیین اتاق با شمع

با استفاده از شیشه های مربایی و ریختن مقداری شن سفید و ماسه سفید در کف آن، این طرح زیبا را خلق کنید. بستن رشته کتان بر روی این شیشه ها، مدل روستایی زیبایی را ارائه خواهد کرد.

 

استفاده از بافتنی برای جاشمعی

تزیین اتاق خواب با شمع

با استفاده از بافت دور لیوان و قرار دادن شمع در داخل آن، فضای خانه خود را زمستانی کنید. سعی کنید بالش های بافتی را نیز با رنگ این بافتها هماهنگ کنید.

 

طرح باغ برای جاشمعی

تزیین اتاق با شمع

استفاده از آب و سنگ صاف و یک شیشه بزرگ، تمامی جلوه این مدل از طراحی باغی است. استفاده از گلهای پونه و شمع های بلند کار را زیباتر خواهد کرد.

 

شیشه های پایه دار به عنوان دکور زمستانی برای جاشمعی

چیدمان شمع

استفاده از میوه درخت بلوط و سرو و قرار دادن آن در کنار سنگ های ریز سفید و در انتها، استفاده از یک شمع ضخیم، این طراحی زیبا را خلق خواهد کرد. طراحی این دکور حالتی زمستانی به همراه دارد.

 

مکعب شیشه ای برای جاشمعی

تزیین اتاق خواب با شمع

استفاده از یک مکعب شیشه ای و قرار دادن چندین شمع با ارتفاع های مختلف در داخل آن و قرار گرفتن بر روی میز جلو مبلی، ساختار این طرح را ایجاد میکند.

سبک رومی برای جاشمعی

دکوراسیون خانه با شمع

با استفاده از یک میله پایه دار و چیدمان شمع بر روی آن، طرحی زیبا خلق میشود. بهتر است تمامی این شمع ها دارای سایز یکسان باشند.

چیدمان شمع
چیدمان شمع

 

قفس های شمع دار

عکس شمع روی میز

استفاده از قفس های شمع دار، ایده دیگری برای قرار دادن شمع است. این ترکیب با تنوع رنگ شمع ها و ارتفاع آنها زیباتر خواهد شد.

 

طرح میوه برای تزیین شمع

تزیین شمع روی میز

استفاده از میوه ها و مثلا سیب همچنان که در عکس می بینید به عنوان پایه شمع، ایده ای جالب و ارزان و مقرون به صرفه است.

 

لیوان پایه دار برای جاشمعی

چیدمان شمع روی میز

استفاده از لیوان های پایه دار به صورت معکوس و قرار دادن گلهای تازه در زیر آن، طرح زیبا و جالبی در عکس پدید آورده است.

 

استفاده از شیشه ماهی عید برای جاشمعی

چیدمان شمع

همچنانکه در عکس می بینید، با استفاده از جام شیشه ای ماهی و قرار دادن شمع در داخل آن، به سادگی طراحی زیبا و دلنشینی ایجاد شده است.

 

استفاده از بطری شیشه ای برای جاشمعی

تزیین اتاق خواب با شمع

با استفاده از بطری شیشه ای به عنوان جاشمعی و قرار دادن شمع بر روی آن، طرح و ایده دیگری برای جاشمعی خواهد بود.

 

استفاده از شمع های رنگی بر روی پایه های مختلف جاشمعی

عکس شمع روی میز

چند طرح دیگر را در زیر خواهید دید:

تزیین اتاق خواب با شمع
چیدمان شمع

شما نیز می توانید با ایده های زیبا و با استفاده از ابزارهای ساده، طراحی های زیبا را در منزل و با استفاده از شمع بوجود آورید.

برای خرید دکوری و جاشمعی، وسایل خواب، سرویس خواب و تخت خواب با شماره  ۷۳۰۱۹۰۰۰ تماس گرفته و یا به صفحه اینستاگرام دکوچید مراجعه فرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: