10 گیاهان مناسب اتاق خواب + نحوه نگهداری

10 گیاهان مناسب اتاق خواب + نحوه نگهداری

افزودن فضای سبز به اتاق خواب شما می تواند مزایای زیادی داشته باشد. گیاهان نه تنها می توانند جذابیت بصری بیشتری به دکوراسیون شما بیافزایند، بلکه می توانند اثرات آرام بخشی و نشاط بخشی بر روحیه شما داشته باشند. با این حال، قبل از اینکه در اتاق خواب خود در مورد چیدن گیاهان جدید زیاده روی کنید، مهم است که در مورد الزامات مراقبت خاص اطلاعاتی کسب کنید تا در نهایت پول یا زمان خود را برای گیاهانی که برای اتاق یا سبک زندگی شما کار نمی کنند هدر ندهید. همچنین خوب است بدانید کدام گیاهان بر اساس سهولت مراقبت، نیاز به نور، رایحه و حتی عادات ریتم شبانه روزی و به طور کلی با بهترین گیاهان مناسب اتاق خواب آشنا شوید.

1- گیاه سانسوریا ابلق

گیاه سانسوریا ابلق به عنوان یک گیاه عالی برای مبتدیان شناخته می شوند، زیرا رشد آنها بسیار آسان است. گیاهان سانسوریا  بسیار متنوع هستند و برای طیف گسترده‌ای از نور، از جمله نور کم، غیرمستقیم تا آفتاب مستقیم بعد از ظهر، مناسب هستند. قبل از آبیاری اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود. این می تواند هر یک تا دو هفته در ماه های بهار و تابستان یا حتی هر دو تا سه هفته در پاییز و زمستان باشد.

یک مزیت اضافه آنها دی اکسید کربن را در شب به اکسیژن تبدیل می کنند. کاری که اکثر گیاهان آپارتمانی فقط در روز انجام می دهند، که به راحتی می توانید آنهار در کنار تخت خواب خود قرار بدهید.

گیاه سانسوریا ابلق

 

2- گیاه كالاتیا

یکی دیگر از گیاهان مناسب اتاق خواب کالاتیا است. شاخ و برگ های رنگارنگ و منحصر به فرد گیاهان كالاتیا، آنها را به انتخابی عالی برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب شما تبدیل می کند. این گونه نیز خوب است که در نزدیکی تخت خود نگهداری شود زیرا می‌تواند زمان نزدیک شدن به زمان خواب را سیگنال دهد. كالاتیا این کار را از طریق حرکت nyctinasty انجام می دهد، به این معنی که آنها در شب برگ های خود را به سمت بالا حرکت می دهند و در روز آنها را مطابق با یک ریتم شبانه روزی پایین می آورند (و به منظور به حداکثر رساندن جذب نور).

كالاتیا در نور غیر مستقیم متوسط تا روشن رشد می کند، اما می تواند نور غیر مستقیم کم را تحمل کند. این گونه معمولاً رطوبت دوست است، بنابراین بهتر است زمانی که حدود نیمی از خاک خشک شد به آنها آبیاری کنید. این می تواند به صورت هفتگی در ماه های بهار و تابستان یا هر 10 تا 14 روز در پاییز و زمستان بسته به شرایط محیطی باشد.

گیاه مناسب اتاق خواب كالاتیا

3- پتوس

پتوس ها دارای برگ های زیبا و قلبی شکل  هستند که به سرعت رشد می کنند، می توانند در هر اتاق خوابی شبیه جنگل سرسبز به نظر برسند. وقتی پتوس در معرض نور غیرمستقیم متوسط قرار می گیرد سریعتر رشد می کند، بنابراین بهتر است آن را نزدیک پنجره قرار دهید یا آویزان کنید.

پتوس ها ترجیح می دهند بین دو آبیاری خشک شوند که بسته به شرایط خانه می تواند هر هفت تا 10 روز یکبار باشد. آنها همچنین زمانی که برگها شروع به افتادن و پیچ خوردن به سمت داخل می کنند، زمانی که برای آب آماده می شوند، ظاهر می شوند.

گیاه برای اتاق خواب پتوس

4- درخت پول

گفته می شود که درخت پول، شانس و اقبال به ارمغان می آورد و آن را به گیاهی عالی برای اتاق خواب و ایجاد فنگ شویی اتاق خواب تبدیل می کند. این به دلیل انعطاف پذیری، سهولت رشد و تنه بافته منحصر به فرد خود شناخته شده است. این گیاه به نور کم مقاوم نیست، بنابراین برای رشد به نور خورشید کافی نیاز دارد. بهترین عملکرد را در نور متوسط و غیرمستقیم با نور خورشید مستقیم دارد و برای آبیاری درخت پول، رطوبت خاک را بررسی کنید و فقط زمانی آبیاری کنید که خاک تقریباً یا کاملاً خشک شده باشد. این می تواند هر هفت تا 10 روز در نور شدید یا هر 10 تا 14 روز در شرایط سایه تر باشد.

گیاه آپارتمانی درخت پول

5- فیکوس تینکه

این گیاه به نگهداری زیادی احتیاج ندارد  و دارای برگ های صورتی، سبز و زرد چشمگیر است که به هر اتاق خواب رنگ و ابعاد می بخشد. تا زمانی که اتاق خواب شما نور کافی خورشید را تامین کند، این گیاه یک افزودنی رنگارنگ خواهد بود و می تواند تا 152 سانتی متر رشد کند و در نهایت آن را به گیاهی عالی تبدیل می کند. فیکوس، مانند درختان پول، نور کم را نیز تحمل نمی کند، بنابراین برای رشد به نور روشن نیاز دارد، و توصیه می شود که فقط زمانی آبیاری شود که خاک تقریباً یا کاملاً خشک شده باشد.

گیاه آپارتمانی فیکوس

6- پیچک

این گیاه برای سبدهای آویزان مناسب است و گیاهی عالی برای اتاق خواب شما خواهد بود.  این گیاه برای رشد نیازی به چیزهای زیادی ندارد: به سادگی آن را در یک نوع خاک با زهکش آزاد بکارید و از نور غیر مستقیم مطمئن شوید.

گیاه عالی برای اتاق خواب

بیشتر بخوانید : تاثیر گل و گیاه در دکوراسیون

7- لی لی صلح


لی لی صلح دارای برگ های زیبا و گل های سفید است که آن را به یک مکمل دوست داشتنی و آرامش بخش برای هر اتاق خواب تبدیل می کند. رطوبت داخل خانه را افزایش می‌دهند، بنابراین اگر مشکلی با خشکی مجرای بینی دارید، لی لی صلح اینجاست تا به شما کمک کند. اگرچه این گیاهان برای رشد بسیار آسان در نظر گرفته می شوند، برخی ملاحظات مراقبتی وجود دارد که باید در نظر داشت. لی لی صلح به نور مستقیم خورشید بسیار حساس است، بنابراین آن را در نور روشن اما غیر مستقیم نگهداری کنید، زمانی که قسمت بالایی خاک خشک شد آبیاری کنید.

لی لی صلح

8- گیاه عنکبوت

گیاهان عنکبوتی در شب اکسیژن آزاد می کنند و آنها را به یکی دیگر از همراهان خوب در کنار تخت تبدیل می کنند. آنها همچنین از نظر بصری کاملاً چشمگیر هستند، با شاخ و برگ های متنوع و برگ های بلند و آبشاری.

 برای مراقبت مناسب گیاه عنکبوتی خود را در نور غیرمستقیم کم تا روشن قرار دهید، مطمئن شوید که خاک به خوبی زه‌کشی می‌کند.

بهترین گیاه برای اتاق خواب

9- گاردنیا

ااگر به گیاهان خاص علاقه دارید، می توانید یک گیاه گلدار با شکوفه های معطر مانند گاردنیا را نیز به اتاق خواب خود اضافه کنید. گاردنیا شکوفه‌های سفید جذابی تولید می‌کند، اما برای مبتدی‌ها انتخاب خوبی نیست زیرا نیازهای مراقبت بالایی دارد. اگر به چالش‌ها علاقه دارید، برخی از الزامات مراقبت شامل کاشت آن در خاکی با زهکش آزاد، غنی از مواد مغذی و اسیدی و نگهداری آن در نور روشن و غیر مستقیم با رطوبت حداقل 60 درصد است. همچنین توصیه می شود دو بار در ابتدای فصل رشد به آن کود داده شود و زمانی که خاک سطحی خشک شد آبیاری شود.

گاردنیا

10- یاسمن

اگر با اضطراب و به خواب رفتن در شب دست و پنجه نرم می کنید، یاس گیاهی عالی برای اتاق خواب شما است زیرا رایحه شیرین آن اثر آرام بخش و کاهش دهنده استرس دارد. ناگفته نماند که این گیاه خود یک درمان بصری نیز هست.

اینها گیاهان آب دوست هستند، بنابراین خاک را دائماً مرطوب نگه دارید، اما توجه داشته باشید که بیش از حد آن را آبیاری نکنید. نقطه ایده آل برای یاس نزدیک یک پنجره رو به جنوب است. اگر این مکان‌ها در دسترس نیستند، یاس خود را روی طاقچه‌های پنجره‌های رو به غرب یا شرق نگه دارید.

بهترین گیاه برای اتاق خواب یاسمن
این مطلب را به اشتراک بگذارید: