16 مدل کلوزت روم دخترانه + نورپردازی و رنگ آمیزی

16 مدل کلوزت روم دخترانه + نورپردازی و رنگ آمیزی

 برای چیدمان هر فضایی فرد استفاده کننده و علایق آن اهمیت بالایی دارد. کلوزت روم دخترانه برای تمام سنین مورد نیاز است و ممکن است تا سنین بالاتر از آن استفاده کنند به همین دلیل باید کلوزت دخترانه شما هم زیبا و هم کاربردی باشد. اگر شما قصد طراحی کلوزت برای دختران خود را دارید باید به نکاتی ساده اما مهم توجه نمایید تا اتاقی مناسب برای لوازم و لباس های او را فراهم سازید.

کلوزت صورتی

مدل کلوزت روم دخترانه

اگر دختر شما کوچک یا بزرگ است یا به انیمیشن های خاص یا رنگ های زیبا علاقه دارد، می توانید از آن المان ها به راحتی در طراحی کلوزت روم دخترانه آن ها استفاده نمایید. از آنجا که کلوزت ها در فضاهایی با ابعاد مختلف قابل اجرا می باشند می توانید با مشاوره با طراحان دکوچید طرح، رنگ، ابعاد، مواد اولیه و جزییات دلخواه خود و دختران را برای کلوزت آن ها انتخاب نمایید.

کلوزت روم دخترانه بزرگ

 قبل از طراحی کلوزت روم دخترانه به حجم لوازم و لباس هایی که او برای مرتب سازی و نظم دهی آن ها به فضای کافی نیاز دارد توجه نمایید تا بتوانید یک اتاق و یا یک فضای مناسب در اتاق خواب را به آن اختصاص دهید. اگر در خانه یا اتاق دختران از یک کلوزت به صورت مشترک استفاده می شود لازم است در آن فضاها به درستی برای هر شخص تفکیک شود.

فضای آویز لباس

در کلوزت روم دخترانه با توجه به تعدد و تنوع لوازم آن ها بهتر است هر بخشی برای قرار دادن و مرتب سازی لوازم های مختلف جداسازی شود. به عنوان مثال در کلوزت دخترانه بهتر است فضایی با ارتفاع بیشتر برای آویزان کردن لباس های بلند رو رگال در نظر گرفته شود. همچنین می توانید تعدادی زیادی طبقه با ارتفاع مختلف را برای قرار دادن و چیدمان کفش های تابستانه و زمستانه خود طراحی نمایید.

همچنین می توانید از طبقاتی استفاده نمایید و کیف های خود را در آن چیدمان نمایید. این کار علاوه بر کمک به دسترسی راحت به کیف و کفش ها به زیبایی کلوزت روم شما نیز کمک می کند و می توانید به راحتی کیف و کفش مناسب خود در هر زمان را پیدا کنید.

قرار دادن کیف در کلوزت
جای کفش در کلوزت دخترانه

در مدل کلوزت روم دخترانه می توانید فضاهای مختلفی را در نظر بگیرید. با طراحی خلاقانه و هوشمندانه می توان فضایی در کلوزت را به عنوان میز آرایش در نظر گرفت و در اطراف آن کشو و طبقات زیبایی را برای قرار دادن لوازم آرایشی و بهداشتی طراحی نمود. میز آرایش باعث زیبایی و کامل شدن کلوزت شما می شود و دیگر نیازی نیست در فضاهای کوچک فضایی را برای قرار دادن میز آرایش اشغال کنید. همچنین می توانید داخل کشوها را شبکه بندی کنید تا لوازم آرایش و زیور آلات خود را به تفکیک مرتب سازی کنید.

کشوی زیورآلات
کلوزت دخترانه مدرن

با توجه به پیشرفت صنایع یکسری اکسسوری کاربردی برای نصب در کلوزت دخترانه طراحی و تولید می شود که بسیار کاربردی هستند. به عنوان مثال رگال آسانسوری یکی از آن اکسسوری هایی است که باعث میشود به تمام لباس ها که در طبقات بالایی کلوزت قرار دادن به راحتی دسترسی داشته باشید. یکی دیگر از اکسسوری های کاربردی آویز شال و شلوار است که باعث می شود در تمام مدت شال و شلوارهای شما به صورت منظم در جای خود قرار گیرند و هنگام برداشتن یکی از آن ها مابقی به هم ریخته نشوند.

آویز شلوار و شال در کلوزت
کشو کلوزت دخترانه

شما می توانید در کلوزت روم دخترانه از یک مبل یا نشیمن برای استراحت یا راحتی در پوشیدن لباس و کفش استفاده نمایید اما توجه نمایید که آن را درجای درست قرار دهید و رنگ  و مدل آن متناسب با فضای شما باشد تا زیبایی کلوزت روم شما را کامل نماید.

در هر کلوزت روم یا اتاقی وجود آینه قدی الزامی است. آینه علاوه بر کاربردی که دارد باعث انعکاس نور در فضا شده و زیبایی خاصی به محیط می دهد. استفاده از یک آینه قدی در کلوزت دخترانه به صورت ساده یا لامپ دار را فراموش نکنید.

رنگ کلوزت روم دخترانه

یکی از نکاتی که هنگام انتخاب کلوزت روم دخترانه مورد اهمیت است رنگ مورد علاقه آن ها است. کلوزت ها به دلیل اینکه به صورت سفارشی طراحی و تولید می شوند شما میتوانید رنگ دلخواه خود را به راحتی انتخاب کنید. انتخاب رنگ سفید، صورتی، یاسی یا ترکیب رنگ ها می توانید زیبایی خاصی به اتاق ببخشد. همچنین می توانید از اکسسوری ها و لوازم دکوری مورد علاقتان در این رنگ برای کامل نمودن دکوراسیون و چیدمان استفاده نمایید.

رنگ کلوزت روم دخترانه
رنگ کلوزت

نورپردازی کلوزت روم دخترانه

در کلوزت روم دخترانه باید نور کافی وجود داشته باشد. می توانید این نور را از طریق لوستر،آباژور یا نور طبیعی که از پنجره وارد می شود ایجاد کنید. اما اگر نور کافی ندارید یکی از راهکارهای آن نورپردازی کلوزت است که در هنگام طراحی و نصب می توانید آن را اعمال کنید. این نورپردازی کلوزت علاوه بر زیبایی آن باعث می شود تا هنگام مشاهده لباس ها و لوازم به خوبی آن ها را انتخاب نمایید.

نورپردازی کلوزت روم دخترانه
نورپردازی کلوزت
این مطلب را به اشتراک بگذارید: