پرکردن دیوارهای خالی در دکوراسیون منزل (پذیرایی، راهرو و اتاق خواب)

پرکردن دیوارهای خالی در دکوراسیون منزل (پذیرایی، راهرو و اتاق خواب)

یکی از دغدغه های مهم مردم خصوصا خانمها  استفاده از دیوارهای خالی درون اتاق خواب یا پذیرایی و چگونگی پر کردن آنهاست. اینکه با چه ابزارها و وسایلی میتوان دیوارهای داخلی را پر و زیبا کرد و همچنین باعث به وجود آمدن فضاهای شاد و صمیمی در درون محیط خانه شد یکی از دغدغه های اکثر خانواده ها است. در این مقاله سعی شده است تا با ارائه راهکارهایی ساده و در عین حاصل آسان دیوارهای خالی را پر نمود و تا جایی که ممکن است از هزینه های زیادی جلوگیری کرد، چه بسا تنها هزینه های گزاف عامل زیبایی و تنوع دکور نخواهد بود و با استفاده از تکنیک هایی میتوان جلوه های بسیار زیبایی به محیط داد. حال با روشهای ساده میتوان به بسیاری از این فضا های خالی روح داد و با چند ایده ناب میتوان این مکان ها را زیبا ودلنشین کرد.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری با رنگ های متنوع میتواند تغییرات زیبایی بر روی دیوارهای خالی ایجاد نماید.

استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار خالی

استفاده از آینه های بزرگ و شیک

استفاده از آینه های گرد و یا مستطیلی در درون قاب و یا به صورت دیواری بر روی دیوار نیز میتواند علاوه بر بزرگ نشان دادن فضای خانه، باعث پر شدن دیوارها گردد.

آینه های بزرگ و شیک

 

استفاده از رنگهای پر انرژی

استفاده از رنگهای شاد و زیبا بر روی تک دیوارها و یا چند دیوار یکی دیگر از راهکارهای پرکردن دیوارهای خالی درمحیط خانه میباشد.

رنگهای پر انرژی برای دیوار خالی

استفاده از دیوار پوشها

طراحی و ساخت دیوارپوشهای جدید و زیبا امکان پر کردن دیوار ها را فراهم کرده است این دیوار پوش ها هم میتواند تمامی دیوار را پوشش دهد وهم میتواند در ابعاد کوچک تر مورد استفاده قرار گیرد.

دیوار پوش

استفاده از عکسهای بزرگ

پوشاندن دیوار توسط عکس های چاپی بزرگ نیز یکی از ایده هایی است که علاوه بر ایجاد محیطی باز و مفرح باعث پوشش دیوار ها میگردد. این عکس ها میتواند از طبیعت و یا شهرها و روستاها و حتی میتواند از مکانهای یا خیابانهای معرف باشد که باعث بوجود آمدن خاطراتی خوش درچشم شما گردد.

پرکردن دیوارهای خالی با عکس های بزرگ

استفاده از لوازم دکوری

استفاده از کتابخانه و یا حتی طبقات ویا شلف هایی میتوان دیوارهای خالی را پوشش دادو درون آنها را با وسایل تزیینی و وسایل مورد علاقه و کاربردی پر کرد. برای مشاهده انواع و خرید کتابخانه از دکوچید کلیک کنید. 

 لوازم دکوری بر روی دیوار

استفاده از کتابخانه

ایده پر کردن دیوار توسط کتاب وکتابخانه ، یکی از پر طرفدارترین های راه های استفاده از دیوارهای خالی در محیطهای خانه است و در دکوراسیون خانه پر کاربرد است.

کتابخانه دیواری

استفاده از قاب عکس های خانوادگی

پرکردن دیوارهای خالی با قاب عکس

استفاده از ظرف های رنگی

قرار دادن ظرفهای رنگی بر روی دیوارهای خالی نیز یکی از راهکارهای استفاده از دیوار ها برای پوشاندن میباشد.

ظرف های رنگی بر روی دیوار

 

گذاشتن کلاه روی دیوارهای خالی

گذاشتن کلاه روی دیوارهای خالی

 

استفاده از نقاشی کودکان بر روی دیوارهای خالی

استفاده از نقاشی کودکان بر روی دیوارهای خالی

 

ایده برای دیوار خالی پذیرایی

یکی از بهترین ایده برای دیوار اتاق خالی پذیرایی، آویزان کردن آینه های متعدد است. هنگامی که روبروی پنجره قرار می گیرید، مقدار نور را دو برابر می کنید و در عین حال توهم فضای بزرگتر را ایجاد می کنید.

ایده برای دیوار خالی پذیرایی

اگر سقف های بلندی در اتاق پذیرایی خود دارید، حتما باید به فکر آویزان کردن یک دکور برای دیوار بزرگ باشید. هنگام مرور آثار هنری بزرگ، مهمترین چیز این است که در مقیاس باشد، به این معنی که با اندازه دیوار شما مطابقت دارد.

ایده برای دیوار خالی پذیرایی تابلو

در دنیای طراحی داخلی، قانون سه تایی نشان می دهد که گروه های سه تایی (یا اعداد فرد دیگر) بیشتر از اعداد زوج برای چشم جذاب هستند. شما می توانید با آویزان کردن یک ست هنری قاب دار سه تکه، این مفهوم را در اتاق پذیرایی خود اعمال کنید.

پر کردن دیوار خالی پذیرایی

قفسه های کتاب توکار برای تزیین دیوار اتاق پذیرایی خالی ایده آل هستند. برای داشتن زیبایی‌شناسی منسجم کتاب‌های تک رنگ یا فقط با رنگ خنثی را در قفسه‌ها قرار دهید. یکی از ترفندها این است که جلدها را بردارید، زیرا بیشتر کتاب‌ها زیر آن سفید، سیاه یا سفید می‌شوند. همچنین می‌توانید به‌جای ستون‌ها، صفحات را به سمت بیرون قرار دهید تا رنگ سفید بیشتری داشته باشید.

تزئین پذیرایی با کتابخانه


اگر در کنار ساحل زندگی می کنید یا از طراحی خانه ساحلی استقبال می کنید، چرا تخته موج سواری آویزان نکنید؟ یک طرح ساده (بدون چاپ یا رنگ های روشن) می تواند ظاهر را بدون بالا رفتن از رویه میخکوب کند.

تزئین دیوار پذیرایی با تخته موج

ایده برای دیوار راهرو

آیا راهرویی با گوشه ها یا طاقچه های جذاب دارید؟ با ایجاد قفسه ای مملو از شخصیت، از این فضا به خوبی استفاده کنید. با یک کاکتوس و کتاب‌های رنگارنگ می توانید آن را پر کنید.

ایده برای دیوار راهرو کتابخانه

یکی دیگر از بهترین ایده ها برای دیوار راهرو استفاده از گیاهان است. البته به جای استفاده از گلدان های بزرگ می توانید از گلدان های کوچک با کود مایع استفاده کنید.

 ایده ها برای دیوار راهرو گل

یکی از بهترین ایده های دکور دیوار راهرو ایجاد یک دیوار گالری است که باعث می شود ورودی خانه به یک شاهکار ارزشمند تبدیل شود.

پر کردن دیوار راهرو با عکس

تزیین دیوار خالی آشپزخانه

در صورتی که دیوار های آشپزخانه فاقد کابینت است می توانید از کاشی برای جذاب کردن آنها استفاده کنید. کاشی فقط برای کف آشپزخانه نیست. برای نمایشی پر جنب و جوش که عملا یک اثر هنری است، یک دیوار را با یک الگوی گرافیکی یا یک نقاشی دیواری کاشی بپوشانید. 

تزیین دیوار خالی آشپزخانه با کاشی

سبدهای قدیمی را به صورت خوشه ای روی دیوار بچینید تا بافتی به فضا ببخشید.

ایده برای دیوار خالی آشپزخانه

اگر مجموعه ای باورنکردنی از ظروف مسی دارید، زمانی که در حال آشپزی نیستید از آن به خوبی استفاده کنید. قابلمه ها و ماهیتابه های درخشان را روی دیوار آویزان کنید.

دکور دیوار آشپزخانه

تزیین دیوار خالی اتاق خواب

یکی از ساده راه برای تزیین دیوار خالی اتاق خواب آویزان کردن یک شاخه خشک شده یا یک تکه چوب دریفت است.

تزیین دیوار خالی اتاق خواب

استفاده از دو چراغ خواب بر روی دیوار یکی دیگر از راه های پر کردن دیوار خالی اتاق خواب است. ممکن است ارزش سیم کشی آنها را داشته باشد تا سیم های برق قابل مشاهده را به حداقل برسانند، اگرچه سیم های در معرض دید می توانند در طرح های تزئینی صنعتی کار کنند.

نصب نوارهای عمودی نازک از چوب بامبو یا چوب بلوط روشن بر روی یک دیوار، جلوه ای سبک تر، روشن تر و مدرن تر ارائه می دهد.

استفاده از بامبو بر روی دیوار
این مطلب را به اشتراک بگذارید: