اصول فنگ شویی اتاق خواب کودک و نوجوان جهت ایجاد آرامش

اصول فنگ شویی اتاق خواب کودک و نوجوان جهت ایجاد آرامش

تمامی والدین قبل از به دنیا آمدن فرزند خود به فکر فراهم نمودن اتاقی زیبا برای کودک خود هستند تا بتوانند در محیطی زیبا و راحت از فرزند خود نگهداری کنند و شاهد رشد او باشند. برای ایجاد محیطی مناسب جهت پرورش کودکان علاوه بر انتخاب درست اتاق، انتخاب سرویس خواب کودک جت چیدمان اتاق نیاز است به اصولی ساده اما کاربردی توجه شود تا بتوانید محیط دلچسب را فراهم نمایید.

فنگ شویی اتاق خواب کودک

 

امروزه اصول و نکاتی جهت چیدمان تمامی اتاق ها مورد بررسی قرار گرفته است که رعایت مواردی مانند نحوه قرار دادن تخت خواب، لوازم دکوری و ... در آن مشخص شده است که توجه به آن ها علاوه بر زیبایی محیط باعث ایجاد آرامش و جریان انرژی مثبت در محیط می شود. در ادامه مطالب به نکاتی اشاره شده است که قبل از چیدمان اتاق خواب کودک و نوجوانان نیاز است تا به آن ها توجه شود.

فنگ شویی اتاق کودک و نوجوان

 

اصول فنگ شویی اتاق خواب کودک

کودکان از زمان نوزادی خود احساساتی مانند آرامش، عشق، محبت، قدرت، سلامت و تمامی حس های دیگر را درک می کنند و به همین دلیل اتاقی که وارد آن می شوند باید سرشار از حس های خوب و زیبا باشد. چگونه در اتاق خواب کودک آرامش ایجاد کنیم؟ باید بدانید که کودکان در اتاق خوابی که انرژی و حس مثبت جریان داشته باشد مطیع تر و آرام تر هستند و با حس زیبای خودشان در فضایی مناسب بزرگ می شوند و آموزش می بینند. در ادامه به برخی اصول فنگ شویی اتاق کودک اشاره شده است تا با رعایت نمودن آن ها بتوانید اتاق خواب فرزندتان را به صورت اصولی و طبق قوانین فنگ شویی دکور و چیدمان کنید.

اصول فنگ شویی اتاق کودک

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق کودک

 

• انتخاب رنگ ملایم برای اتاق نوزاد و کودک

برای اتاق خواب کودکان و نوزادان به هیچ عنوان از رنگ های جیغ و پر رنگ استفاده نکنید و بهتر است رنگ های ملایم و پاستلی را انتخاب نمایید. رنگ های پاستلی حس ظرافت و زیبایی را محیط می دهند و آرامش بخش هستند به همین دلیل می توان همراه با لوازم دکوری زیبا رنگ اتاق را پوشش داد. می توانید از رنگ پاستلی ساده برای اتاق استفاده نمایید به عنوان مثال رنگ سبز پاستلی را در به دیوار بزنید و با استفاده از لوازم دکوری و سرویس خواب سفید زیبای آن را چند برابر نمایید. همچنین می توانید از کاغذ دیواری با طرح های ساده استفاده نمایید به عنوان مثال کاغذ دیواری صورتی ملایم همراه با طرح های سفید روی آن می تواند انتخاب مناسبی باشد.

 فنگ شویی اتاق خواب نوزاد
فنگ شویی اتاق خواب کودک
فنگ شویی اتاق کودک
اصول فنگ شویی اتاق کودک
فنگ شویی اتاق خواب نوزاد

 

• نور طبیعی خورشید

نور یکی از عناصر مهم اصول فنگ شویی است اما باید متناسب با محیط کنترل شده باشد. بهتر است اتاق خوابی را انتخاب نمایید که دارای پنجره باشد تا نور طبیعی به داخل اتاق منعکس شود تا انرژی های لازم را جهت رشد به نوزاد و کودکان ببخشد. اما نکته مهم این است که با توجه به اینکه کودکان بیشتر زمان را در خواب هستند بهتر است نور اتاق کنترل شود تا مانع از خواب راحت او نشود. می توان با استفاده از پرده های کرکره ای یا ضخیم نور اتاق را کنترل نمود. اگر از منبع های دیگر نور در اتاق استفاده می کنید توجه نمایید که نور مستقیم به صورت کودک و بالای فضای خواب او نباشد .

مقاله مرتبط : فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی اتاق بچه
فنگ شویی اتاق خواب کودک
فنگ شویی اتاق خواب نوزاد

 

• تخت خواب مناسب

در هنگام خرید تخت خواب به محل قرار گیری تخت بسیار توجه نمایید. بهتر است تخت خواب نوزاد و کودک از درب ورودی و زیر پنجره اتاق دور باشد. پس بهتر است تخت خواب را در یک کنج اتاق به صورتی که تاج تخت به دیوار و بدنه تخت هم به دیوار کناری متصل باشد قرار دهید. همچنین توصیه می شود وسایل الکتریکی مانند آباژور را از تخت کودک دور کنید تا انرژی الکترومغناطیسی ساتع شده از آن موجب تداخل در خواب کودک نشود.

اصول فنگ شویی اتاق کودک
فنگ شویی اتاق خواب نوزاد
فنگ شویی چیدمان اتاق کودک

 

• استفاده از مواد طبیعی در اتاق نوزاد و کودک

به دلیل اینکه کودکان با لوازم مختلف بازی می کنند و آن ها را لمس میکنند بهتر است لوازم دکوری و اکسسووری های اتاق آن ها از جنس منابع طبیعی باشد. به عنوان مثال جنس ملحفه، پرده، فرش، مبلمان، اسباب بازی و ... بهتر است از مواد طبیعی مانند الیاف پنبه، ابریشم، کتان، بامبو و چوب باشد.

فنگ شویی چیدمان اتاق کودک
فنگ شویی در اتاق خواب کودک

 

• لوازم دکوری

به دلیل روحیه حساس و آسیب پذیر کودکان از تصاویر حیوانات وحشی حتی در تصاویر کارتونی برای اتاق خواب استفاده نکنید و از قرار دادن لوازم با گوشه های تیز در اتاق خودداری نمایید.

فنگ شویی چیدمان اتاق کودک
فنگ شویی اتاق خواب کودک

 

اصول فنگ شویی اتاق خواب نوجوان

نوجوانان به مکانی برای گذراندن اوقات فراغت، لحظات شادی و غمگینی و کسب علم و دانش نیاز دارند. پس به دلیل اینکه کودک وارد مرحله نوجوانی شده و در حال مستقل شدن است بهترین گزینه انتخاب و دکور کردن اتاق طبق سلیقه و علایق خودشان است. فنگ شویی اتاق خواب نوجوان با توجه به سلیقه آن ها کمی متفاوت است اما نکاتی وجود دارد که می توان جهت بهتر شدن و جریان داشتن انرژی مثبت در اتاق به آن ها توجه نمود.

فنگ شویی اتاق خواب نوجوان

 

• اتاق مناسب

برای اتاق نوجوان توجه نمایید که اتاق فضای کافی برای قرار دادن تخت خواب، کمد و میز مطالعه را داشته باشد و اتاق برای او فضای دنج و راحتی باشد.

فنگ شویی اتاق خواب نوجوان

 

• رنگ دیوار اتاق خواب نوجوان

انتخاب رنگ روشن برای اتاق خواب در طول روز باعث ایجاد انرژی جهت یادگیری در نوجوان می شود و در شب هم برای ایجاد حس آرامش در اتاق استفاده بیش از حد از رنگ ها توصیه نمی شود. بهتر است از رنگ های تند و پررنگ برای اتاق خواب استفاده نشود. اما میتوان در کنار رنگ روشن دیوار های اتاق خواب از اکسسوری ها و لوازم دکوراسیون مانند مبلمان، پرده، روتختی و لوازم دیگر با رنگ های برجسته تر استفاده نمود.

فنگ شویی اتاق کودک
فنگ شویی اتاق نوجوان
آموزش فنگ شویی اتاق نوجوان

 

• انتخاب تم اتاق خواب نوجوان

به نوجوان خود اجازه دهید تا طبق علاقه خود تم و دکوراسیون اتاق خود را انتخاب کند تا در فضایی دلنشین بتواند به رویاهای خود فکر کند و به آن ها نزدیک شود. می توانید از ذهن خلاق نوجوان خود جهت پرورش خلاقیت و افکار او برای دکور و چیدمان اتاق او بهره مند شوید.

اصول فنگ شویی اتاق جوان
فنگ شویی اتاق خواب نوجوان
فنگ شویی اتاق خواب نوجوان
فنگ شویی اتاق خواب پسر جوان

 

• فضای بازی و مطالعه

نوجوانان از اتاق خواب خود تنها برای خواب استفاده نمی کنند بلکه زمان زیادی را در اتاق سپری میکنند. بهتر است قسمتی از اتاق برای بازی و قسمتی برای مطالعه با قرار دادن میز مطالعه مشخص شود تا انرژی و آرامش لازم در آن فضا جریان داشته باشد و نوجوان شما به نیازش برسد.

فنگ شویی در اتاق جوان
فنگ شویی در چیدمان اتاق جوان
فنگ شویی اتاق پسر بچه

 

• دکوری های خاص

اتاق نوجوان را می توان با توجه به سلیقه با استفاده از اکسسوری های مختلف هیجان انگیز کرد. به عنوان مثال اگر نوجوان شما به ورزش علاقه دارد اکسسوری های اتاق او را مطابق با رشته ورزشی مورد علاقه او انتخاب نمایید تا هیجان و انگیزه درونی را تحریک نماید.

اصول فنگ شویی در اتاق خواب نوجوان

در نهایت توجه نمایید اتاق خواب کودک و نوجوان شما شلوغ نشود و بر اساس جنسیت و سلیقه او اتاقی کاملاً اختصاصی برای او تهیه نمایید تا حس آرامش در اتاق و روحیه فرزند شما جریان داشته باشد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: