فرش مناسب برای اتاق خواب

فرش مناسب برای اتاق خواب

در هنگام صبح، زمانی که از تخت خواب جدا میشوید اولین چیزی که پای شما لمس میکند، فرش یا کفپوش اتاق خواب است. قرار گرفتن پا بر روی فرشها و لمس پرزهای فرش حس فوق العاده ای است. در این مقاله نظر سه نفر کارشناس را در خصوص نیاز به پوشش در اتاق خواب و در کنار تخت خواب و سرویس خواب جویا شده ایم. اتاق خواب و تخت خواب برای بسیاری از ما محلی برای فرار از کلیه درگیریها و مشکلات روزمره و داشتن یک خواب راحت جهت شارژ شدن برای روزهای بعدی است.

فرش اتاق خواب جدید

هریت ایزاک کول، معمار داخلی میگوید: کمتر پیش می آید که آرامش را بتوان در کف زمین بر روی چیزی غیر از فرش درک کرد. اضافه کردن گرما و جلوگیری از سر و صدا بوسیله فرش، داشتن یک آرامش کامل را نوید میدهد. فرش یک لایه نرمی و راحتی به پاها اضافه میکند که در هیچ کف پوشی وجود ندارد.

فرش اتاق خواب عروس

برخلاف قســمت های دیگر خانه که نیاز به هماهنگی بین چیدمان و انتخاب رنگ  و مدل فرش با دیگر وسایل خانه ضروری است، اتاق خواب به عنوان محلی خصوصی و با رفت و آمد کم به شما اجازه میدهد تا از انتخاب دلخواهتان با هر رنگ، شکل و سبکی بهره مند شوید.

جیسون ورستاک مدیر گروه بازاریابیChoices Flooring  میگوید: اکثر مشتریان برای اتاق خواب خود راحت ترین و بهترین مدل را خریداری میکنند. در صورتی که در بقیه منزل شاید اینگونه در انتخاب مدل فرش وسواسی نداشته باشند.

انتخاب رنگ

کــول میگوید: رنگهای تیره تر انتخابهای ویژه تری است. علت آن هم این است که در اتاق خواب به علت تمرکز برای خواب، خواه ناخواه رنگهای تیره برای آرامش و تاریکی اتاق خـــواب غـالب بر رنگهای دیگر است. در نتیجه رنگهای تیره پرطرفدارتر هستند. ماریا روسوس طراح داخلی میگوید: در حال حاضر طیفی از رنگهای خاکستری وجود دارند که برای اتاق خواب زرق و برق بزرگتری می آفرینند.

فرش اتاق خواب دخترانه

طراحی اتاق خواب همگام با انتخاب رنگ

هنگام انتخاب رنگ، باید طراحی اتاق را در نظر گرفت. کول میگوید: هنگام انتخاب فرش، رنگ مهمترین عنصر است. این مهم در رسیدن و تکامل عناصر دیگر در اتاق خواب مثل سرویس خواب، تخت خواب، پرده ها، میز آرایش و غیره تاثــیرگذار است. شما باید در مورد رنگ دیــوار و پنجره و حتی ملحفه هم فکر کنید. در نظر بگیرید که کدامیک نقطه کانونی اتاق خواب است.

برای تطبیق پذیری، بهترین سایه های فرش برای اکثر رنگها، رنگهای تیره است. رنگ تیره گرد و غبار و لکه ها را می پوشاند و فضای اتاق خواب را تاریک و آماده استراحت میکند.

بیشتر بخوانید : کفپوش اتاق خواب

سبک فرش

از خودتان بپرسید چه سبک تزیینی را می پسندید. سبکهای پرزدار و شلوغ یا کم پرز و خلوت انتخاب شماست. اگر طرح اتاق خواب شما اسپرت است از فرشهای پرز دار و برجسته استفاده کنید. اگر حیوانات خانگی در اتاق خواب شما رفت و آمد دارند، بهتر است سبک های پرپیچ و تابدار را خریداری کنید تا پنجه های آنها در الیاف فرش فرو نرود.

فرش اتاق خواب پسرانه

ارتفاع و تراکم بافت

روسوس می گوید: در هنگام انتخاب فرش توجه به ارتفاع و چگالی بافت اهمیت دارد. هرچه بافت ریزتر و کوتاه تر باشد، سایش را بیشتر نشان میدهد. سعی کنید از فرشهای با پرز بلند و پشمالو استفاده کنید تا خواب آنها براثر رفت و آمد زیاد باعث خرابی زود هنگام آنها نشود. بدین دلیل که فضای رفت و آمد در اتاق خواب غالبا کمتر و خصوصی تر است.

مواد فرش

مــواد مختلفی برای فرش وجود دارد. الــیاف طبیعی مثل پشم و یا الیاف مصنوعی مثل نایلون و یا ترکیبی از پشم و نایلون، الیافی است که تشکیل دهنده مواد داخل فرش هستند. فرشهای دست بافت دارای ماندگاری و پایداری و عایق بندی مناسبی است. به قول کول، فرشهای دستباف بسیار کم آلرژی و نرم و پایدار و ماندگار هستند. این بدان معنی نیست که فرش ماشینی خوب نیست بلکه الیاف مصـنوعی جدید با هزینه های پایین تر و مقاوم تر در مقابل لـکه ها و همچنین قابل رقابت با الیاف طبیعی هستند.

فرش اتاق خواب کلاسیک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: