خرید فرش مناسب و تاثیر آن بر چیدمان خانه

خرید فرش مناسب و تاثیر آن بر چیدمان خانه

در این مقاله سعی کرده ایم راهکارهایی برای چیدمان فرش در اتاق خواب و در کنار تخت خواب و همچنین در اتاق پذیرایی و اتاق نشیمن را برای شما مطرح نماییم. در هنگام خرید فرش یکی از نکات مهم در نظر گرفتن ابعاد فرش و ابعاد خانه میباشد ولی ممکن است زمانی شما فرش خود را بخواهید جابجا کنید و یا از محلی به محل دیگر بروید. در این حالت سعی کرده ایم چیدمان های مختلف فرش را برای شما بازگو کنیم. وجود فرش در خانه بسیار مهم است و بسیاری از ما ایرانیان و همچنین کشورهای دیگر از فرش به عنوان وسیله زندگی و حتی دکوری استفاده میکنند. در بسیاری مواقع، فرشی را به یک اتاق اضافه کرده ایم و شاهد شکوفایی و افزایش هیجان در محیط آن شده ایم. این خود یک دلیل خوب برای تزیین با فرش میباشد. یک فرش خوب میتواند یک اتاق را ثابت و ساکن کند، گرما اضافه کند، دکور اتاق را لایه لایه کند و آن محیط را تعریف نماید.

در ابتدا به بررسی دو قانون چیدمان فرش و اثر آن بر روی سرویس خواب در اتاق خواب توجه کنید:

تاثیر چیدمان فرش در سرویس خواب

در خصوص فرش اتاق خواب میتوانید از دو قانون زیر استفاده کنید

قانون اول – فرشی را انتخاب کنید که در زیر تخت خواب قرار گیرد و مقداری از آن بیرون باشد.

فرش سرویس خواب

قانون دوم – استفاده از یک فرش و یا یک قالیچه در کنار تخت خواب

استفاده از فرش در زیر تخت خواب، بیشتر برای مواردی است که کف اتاق خواب با رنگ فرش پهن شده هماهنگی داشته و نزدیک به هم باشند. در غیر اینصورت، بهتر است به صورت مجزا و در کنار تخت خواب قرار داده شود.


خرید سرویس خواب جدید  با قیمت مناسب در دکوچید


 

فرش سرویس خواب

به روز رسانی محل زندگی

سعی کنید بالشها و پرده ها را تغییر دهید و با رنگ فرش هماهنگ کنید. البته تعویض خود فرش در کوتاه مدت برای بسیاری از ما ایرانیان مشکل است. اما تعویض وسایل دیگر ارزان موجود در اتاق خواب این امکان را به ما خواهد داد. همیشه سعی کنید از نگهدارنده های فرش برای عدم جابجایی و حرکت فرشها استفاده کنید تا علاوه بر اینکه مانع از بهم ریختگی میشود از لغزیدن افراد نیز جلوگیری خواهد کرد.

انتخاب اندازه مناسب برای فرش

در هنگام خرید فرش نیاز است که سایز فضاهای مورد نظر خود را بدانید، سعی کنید فرش را 3 فوت( تقریبا 10 سانتیمتر) کوچکتر از طول و عرض اتاق در نظر بگیرید. فضاهای خالی ایجاد شده باعث وسعت بخشیدن به اتاق و بزرگتر نشان دادن محیط میگردد. البته هستند افرادی که دوست دارند تمامی فضاها پر شود و کمتر پایشان روی کف اتاق قرار گیرد. در این صورت با پر کردن فضاها با فرشهای کناره، میتوانید پوشش محیط را کامل کنید.

استفاده از فرش برای تعریف مرزها

از یک فرش برای مرزبندی و تقسیم بندی بخش های مختلف خانه میتوان استفاده کرد. این مرزبندی، خصوصا در آپارتمانهای فلت و وسیع یا اتاقهای بزرگ که نیاز به بخش بندی دارد، قابل اجرا است.

ایجاد تنوع در چیدمان

استفاده از فرش باعث ایجاد تنوع در محیط خانه و همچنین رنگ و لعاب بخشیدن به بخشهای مختلف محل سکونت و ایجاد گرما در محل زندگی گردد.

ایجاد هماهنگی

هنگام استفاده از چند تخته فرش، بهتر است فرشها به یک سبک تعریف شده باشند. در غیر اینصورت ممکن است یک عدم توازن را به چشم ببینید.

ایده گرفتن برای یک طرح رنگی

فرش مورد علاقه خود را به عنوان پایه رنگ در چیدمان مبلمان و بقیه وسایل در نظر بگیرید. سعی کنید در هنگام خرید مبلمان به رنگ فرش مورد نظر خود نیز بیندیشید. این کار باعث ایجاد یک رنگ پایه در چیدمان منزل خواهد شد.

کنترل حجم

در خصوص اتاقهایی که دارای کاغذ دیواری با طرحهای زیاد و شلوغ هستند، سعی کنید از یک فرش با تراکم کمتر و سادگی بیشتر استفاده کنید. این باعث میشود ظرافت رنگ فرش، پوشش مناسبی برای ترکیب آن با رنگ و طرح شلوغ کاغذ دیواری باشد.

نقطه کانونی

از فرش به عنوان نقطه کانونی در چیدمان خود استفاده کنید. با این کار، نظم چیدمان خود را بهتر انجام خواهید داد. توجه به رنگ های دیوار و کنترل آنها با ترکیبی از رنگ فرش های زیبا، چیدمان شما را استثنایی خواهد کرد. اینک به بررسی چند قانون دیگر در چیدمان فرش می پردازیم:

چیدمان فرش در اتاق پذیرایی

فرش اتاق نشیمن

قانون اول- در مورد چیدمان مبلهای پذیرایی، باید دو پایه جلو مبل روی فرش قرار گرفته شود و پایه های عقبی روی زمین قرار داده شوند. این کار باعث افزایش و گستردگی اتاق پذیرایی خواهد شد. البته این قانون زمانی کاربرد دارد که سبک رنگ کف پوش با رنگ فرش همخوانی داشته و نزدیک بهم باشند.

فرش اتاق پذیرایی

قانون دوم – با توجه به اندازه اتاق پذیرایی و در صورت تناقض بین رنگ کف و مبلمان، بهتر است مبلهای یک نفره بر روی فرش قرار داده شده و تنها مبلهای دو نفره و سه نفره، دو پایه جلوی آنها بر روی فرش قرار گیرد.

فرش نشیمن
فرش پذیرایی

در این دو تصویر بالا اثر بخشی قرار گرفتن تمامی پایه های مبلمان بر روی فرش و در نتیجه، جمع شدن فضا قابل مشاهده میباشد.

فرش اتاق نشیمن

در تصویر بالا قرار گرفتن فرش در وسط و دورچین شدن مبلمان را به شکلی متفاوت می بینید که روش دیگری در چیدمان فرش میباشد.

فرش اتاق محصور

در تصویر بالا فاصله 18 اینچ(تقریبا 45 سانتیمتر) فضای خالی بین دیوار و فرش وجود دارد. این یک فرمول سنتی در چیدمان فرش از قدیم بوده است. این دستورالعمل در اتاق هایی که محصور بوده و جدا از اتاقهای اطراف است، کاربرد دارد. در سبک های چیدمان مدرن امروزی، این فاصله میتواند آنقدر زیاد شود که فرش را تبدیل به قالیچه ای در وسط نماید.

پوشش دیوار

از قالیچه های کوچک به عنوان تزیین دیوار پذیرایی استفاده کنید. زیبایی تابلو فرش ها سبب ایجاد محیطی گرم و راحت میشود.

انتخاب ابعاد مختلف فرش

حتما نباید فرش مستطیل انتخاب کرد. بلکه با توجه به چیدمان فضای منزل و دسته بندی محیط زندگی، میتوان از فرشهای دایره ای، بیضی، مربع و یا راهرویی استفاده کرد. در انتها سه تصویر از نمونه های چیدمان در اتاق پذیرایی و اتاق خواب و نشمین را مشاهده میکنید:

تکنیک چیدمان فرش
تکنیک چیدمان فرش
تکنیک چیدمان فرش

برای خرید سرویس خواب، تخت خواب و دیگر وسایل خواب، همگام و همراه با رنگ های مدرن و سنتی فرش ایرانی میتوانید با شماره تلفن  ۷۳۰۱۹۰۰۰ تماس گرفته و یا به صفحه اینستاگرام دکوچید مراجعه فرمایید و از محصولات دکوچید دیدن فرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: