تزیین دیوار پشت تخت خواب

تزیین دیوار پشت تخت خواب

اتاق خواب و دکور بالای تخت خواب یکی از پربازدیدترین قسمتهایی است که در طول شبانه روز با آن برخورد داریم. زیباسازی این بخش از اتاق خواب تاثیر بسیار مهمی در روحیه افراد ایجاد می کند. به همین دلیل باید به آن اهمیت بسیاری داد. راههای زیادی برای تزیین دیوار پشت تخت خواب وجود دارد. در این مقاله از دکوچید سعی داریم برخی از این روشها را با شما در میان بگذاریم. اولین راه استفاده از عکس مناظر، نقاط دیدنی دنیا و یا عکسهای خانوادگی می باشد. عکس هایی که دیدن آنها، حال وهوایی خوب را به شما انتقال میدهد.

1. دیوار کاشی کاری شده را در نظر بگیرید

دیوارهای کاشی کاری شده نباید به آشپزخانه یا حمام محدود شوند. چرا شروع به جمع آوری انواع کاشی های احیا شده برای ایجاد یک دیوار با ویژگی های بافت خیره کننده در پشت تخت نمی کنید؟ این یکی در اینجا، یک دیوار قلع مصنوعی است، اما کاشی های سرامیکی به همان اندازه خوب کار می کنند.

نکته : برای این کار به کاشی های بزرگتر بچسبید، زیرا کاشی های کوچکتر شلوغ به نظر می رسند.

 تزیین دیوار پشت تخت خواب

2. یک طاقچه ایجاد کنید

اگر در مرحله طراحی اتاق خواب خود از ابتدا هستید، یک طاقچه برای تزیین دیوار پشت تخت خواب بسازید. طاقچه ها می توانند بسیار تزئینی باشند و در عین حال به یک اتاق عمق دهند. طاقچه ها چه به طور سنتی قوسی باشند و چه در خطوط مستقیم معاصر، کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی با رنگ های متضاد، طاقچه ها بعد دیگری به اتاق می بخشند.

مدل دیوار پشت تخت خواب

3. برای تزیین دیوار پشت تخت خواب از تاج تخت استفاده کنید

تعجب خواهید کرد که یک تاج تخت چه کاری می تواند انجام دهد. جدا از اینکه در همه شکل ها و اندازه ها عرضه می شوند، می توانند رنگ های خاص اضافه کنند، فضای شما را ارتقا دهند، آن را دنج تر کنند و به عنوان یک اثر هنری دو چندان کنند.

بیشتر بخوانید : سرویس چوب عروس

تزیین بالای تخت

 

4. دیوار پشت تخت را با چرم بپوشانید

یک منطقه تخت اختصاصی را می توان با روکش کردن قسمتی از دیوار ایجاد کرد که به اندازه کافی عریض باشد تا تخت و میزهای خواب را در بر گیرد اما کل دیوار را در بر نگیرد. در این مثال، یک تریم مشکی متضاد بخش روکش شده را از سطح دیوار اطراف جدا می کند.

طرح پشت تخت خواب

5. دیوار پشت تخت را آینه کنید

مخصوصاً برای اتاق خواب های کوچکتر، تزیین دیوار پشت تخت خواب با آینه فضا را دو چندان می کند. این یک کار را به سبک انجام می دهد، موقعیت بالایی که دارد جلوه را ظریف نگه می دارد و سطح قدیمی آن زیبا به نظر می رسد.

تزیین دیوار پشت تخت خواب با آینه

6.  یک طاقچه ایجاد کنید

اگر در مرحله طراحی اتاق خواب خود از ابتدا هستید، یک طاقچه در دیوار بسازید. طاقچه ها می توانند بسیار تزئینی باشند و در عین حال به یک اتاق عمق دهند. طاقچه ها چه به طور سنتی قوسی باشند و چه در خطوط مستقیم معاصر، کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی با رنگ های متضاد، طاقچه ها بعد دیگری به اتاق می بخشند.

طاقچه روی دیوار پشت تخت خواب

7. گالری خود را ایجاد کنید

این قاب عکس‌های آهنی و چوبی در تمام اشکال و اندازه‌ها به طرز ماهرانه‌ای کنار هم قرار گرفته‌اند تا دیوار برجسته‌ای با ظاهری قدیمی ایجاد کنند. شما ممکن است آنها را با تصاویر پر کنید یا نه، در هر صورت، آنها چشمگیر به نظر می رسند.

نصب عکس بر روی دیوار

اگر نمی توانید از گردگیری تعداد زیادی قاب عکس خسته شوید، تزیین دیوار پشت تخت خواب از یک اثر هنری بزرگ استفاده کنید. در مورد یک نقاشی یا عکس بزرگتر از حد معمول فضای پیچیده ای وجود دارد. جدا از اینکه به یک اتاق مقیاس اضافه می کند و به عنوان یک نقطه کانونی عالی عمل می کند، برای یکسان کردن طرح رنگ اتاق کار می کند.

تابلو بزرگ برای دیوار تخت خواب

8. از نور استفاده کنید

نور تک دیواری در این اتاق خواب معاصر نیز به عنوان تنها قطعه دکور دیوار عمل می کند. اشکال هندسی سه بعدی به دیوار سفید کاملاً شخصیت می بخشد و درخشش ملایم نورها در این سایه های غیر معمول به فضای اتاق گرما می بخشد و باعث تزیین دیوار پشت تخت خواب می شود.

نور برای دیوار پشت تخت

10. کاغذ دیواری خود را سفارشی کنید

یک کاغذ با طرح دیواری بزرگ می تواند بدون ایجاد سرگیجه جسارت داشته باشد. به عنوان مثال، در حالی که این چاپ گل قطعاً جسورانه است، همچنین برای لنگر انداختن اتاق کار می کند.

کاغذ دیواری پشت تخت خواب

یکی دیگر از روشهای دکور کردن اتاق خواب، استفاده از کاغذ دیواری با طرح گل می باشد. البته از طرح های ساده کاغذ دیواری نیز میتوان با توجه به سلیقه افراد هارمونی و زیبایی خاصی بر روی دیوار بوجود آورد.

تخت خواب دو نفره کلاسیک


 استفاده از المان ها با هدف بیان موضوع خاص یا نوع تفکر فرد نیز یکی از روشهای تزیین دیوار پشت تخت خواب میباشد. امیداوریم شما از آن دسته انسانهایی باشید که همیشه از المان های باانرژی مثبت در اتاق و محل کار استفاده می کنید.
 

سرویس خواب سفید

 استفاده از طرح های دیوار مثل آجر چینی و یا نقش برجسته ها یکی دیگر از راههای تزیین دیوار است. زیبایی این مدل از طراحی به ساده ترین اتاق خوابها هم جلوه خاصی می دهد.

سرویس خواب قهوه ای
سرویس خواب چوبی قهوه ای رنگ

در تهیه تاج پشت تخت خواب با استفاده از هنر سازنده میتوان ارتفاع تاج رو بلندتر در نظر گرفت. در عکس زیر یکی از این نوع تاج های بلند را میتوان دید.

سرویس خواب دو نفره


 بیشتر بخوانید : چگونه تخت خواب را تزیین کنیم؟

در اتاق خوابهایی که تخت خواب زیر پنجره قرار دارد، با استفاده از پرده ها و نــور مستقیم خورشـــید میتوان تزیین زیبایی بوجودآورد. استفاده از پرده های متفاوت بعنوان یکی از اصلی ترین مولفه های تاثیرگذار در دکوارسیون اتاق خواب می باشد.

تخت خواب سفید

 رنگهای متضاد مثل سفید ومشکی، بر روی دیوار میتواند طرح زیبا و دلنشینی بر روی دیوار پشت تخت خواب بوجود آورد.

تخت خواب مدرن


 یکی دیگر از راههای تزیین دیوار پشت تخت خواب استفاده از نورپردازی روی تاج تخت خواب و بالای سر تخت خواب میباشد.                                                                          

نورپردازی تاج تخت خواب

نوشته های روی دیوار اگر دارای پیام و یا حس و حال شخص باشد، یکی دیگر از روشهای تزیین دیوار پشت تخت خواب است.

تزیین دیوار پشت تخت خواب با نور


 بعضی از افراد به علت علاقه زیاد به پرده ، برروی دیوارهای بدون پنجره نیز پرده استفاده می کنند. با استفاده از طرح و رنگهای زیبا در طراحی پرده میتوان، دیوارهای پشت تخت خواب را به زیبایی تزیین کرد.
 

تزیین دیوار پشت تخت خواب

 ایده های بسیاری برای تزیین اتاق خواب ودیوارهای پشت تخت خواب وجود دارد. افراد با توجه به ســلایق ونظـرات خود، بسیاری از روشهای جدید را می آفرینند که زیبا و بی بدیل هستند. در هرخانه ای میتوان مدل و روش خاص خود را مشاهده کرد. شرکت دکـوچید در بین کارهای تولیدی خود، توجه خاصی به امر دکور و کالاهای دکوراتیو داشته است. شما میتوانید با مراجعه به سـایت دکــوچید این محصولات را مشاهده فرمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید: