چگونه تخت خواب را تزیین کنیم؟

چگونه تخت خواب را تزیین کنیم؟

تزیین تخت خواب در زیبایی اتاق خوابی که در پایان یک روز شلوغ برای استراحت و آرامش به آن بازمی گردید بسیار اهمیت دارد. هماهنطور که می دانید تخت از اصلی ترین المان ها و اجزای سرویس خواب است پس نیاز است که طبق سلیقه خود و با استفاده از لوازم مختلف برای گذراندن اوقاتی خوش آن را دکور نمایید. در تزئین خود می توانید طبق دکوراسیون و رنگ مورد علاقه تان از لوازم مختلف استفاده نمایید. در ادامه به برخی اکسسوری ها و لوازم مختلف برای تزئین تخت اشاره شده است که ممکن است در عین سادگی بسیار اثربخش باشند.

تزیین تخت خواب با ریسه

یکی از راه های زیبایی اتاق و هر فضایی نورپردازی است. اما برخی افراد به نور های زیاد علاقه ای ندارند و ترجیح می دهند از یک منبع نور ملایم استفاده کنند. بهترین انتخاب برای این افراد ریسه های نور است که می توانند از آن برای تزئین استفاده نمایند. این ریسه ها در مدل ها و رنگ های مختلف موجود هستند و به دلیل ظرافتی که دارند می توانید از آن ها در تاج تخت و یا قسمت های زیرین قید های تخت استفاده نمایید و زیبایی خاصی به تخت خواب خود ببخشید. از این ریسه های نور می توانید در زمان خواب هم استفاده نمایید.

ریسه بندی تخت
تزیین تخت خواب با ریسه

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

تزیین تخت خواب با تور

یکی از لوازم خاص و رویایی برای تزیین تخت خواب تور است. تور در کنار برخی مدل های تخت به ویژه تخت خواب عروس زیبایی چشم نوازی به آن می دهد و همچنین برای تخت خواب کودک و نوجوان به شدت توصیه می شود. می توانید در بالای تخت خواب با استفاده از تور و یک میله دایره ای یا مدل های دیگر خیمه ای توری ایجاد کنید و آن را از دیوار سقف بالای تخت آویزان کنید. همچنین می توانید از ترکیب تور و ریسه های نور در آن برای گوشه های تخت خود و یا فرزندتان استفاده نمایید تا زیبایی خاصی را به محیط ببخشید.

تور و تخت
تزیین تخت خواب با تور

تزیین تخت خواب با وسایل ساده

با لوازمی مانند شال تخت، روتختی، کوسن و اکسسوری های دیگر میتوانید زیبایی تخت را کامل نمایید. با همین لوازم ساده می توانید تزیین تخت خواب خود را به بهترین نحو انجام دهید تا در عین سادگی زیبایی آن را دو چندان نمایید. همچنین تخت خواب کودکان و یا فضای اطراف آن را با استفاده از کاردستی آن ها و لوازمی که به آن علاقه دارند تزئین نمایید.

تزیین اتاق ساده
تزیین تخت خواب با وسایل ساده

تزیین تخت خواب با گل و شمع

برای اتاق خواب عروس می توانید از گل و شمع برای تزیین تخت خواب استفاده نمایید. گل های زیبا و شمع ها همیشه باعث جریان انرژی های خوب در هر محیطی می شوند و باعث زیبایی محیط نیز می شوند. می توانید گل های طبیعی یا مصنوعی و یا شمع های کوچک و بزرگ برای تزیین با مدل های مختلف استفاده نمایید.

تزیین تخت خواب با گل و شمع
شمع گل در کنار تخت خواب

تزیین تخت خواب با عروسک

اگر تاج تخت شما و یا کنار آن فضایی خلی دارد می توانید از عروسک های کوچک و جذاب برای تزیین تخت استفاده نمایید. از عروسک هایی که رنگ هماهنگ با دکور و چیدمان اتاق دارند استفاده نمایید. برای کودکان بهترین راه تزیین تخت خوابشان عروسک است که خطری برای آن ها ندارد و باعث سرگرمی آن ها نیز می شود. امروزه عروسک های پولیشی که علاوه بر نرم بودن ضد حساسیت هم هستن بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

تزیین تخت خواب با عروسک
تخت خواب و عروسک

بیشتر بخوایند : تخت خواب از کجا بخرم؟

تزیین تخت خواب یک نفره

برای تزیین تخت یک نفره بهتر است از المان های مورد علاقه خود و یا فرزندتان استفاده نمایید. به عنوان مثال کوسن های زیبا و روتختی علاوه بر کاربردی که دارند در زیبایی تخت بسیار تأثیرگذار هستند. همچنین اگر تاج تخت خواب یک نفره شما فضای خالی دارد می توانید از کتاب، مجسمه های کوچک و یا لوازم های دکوری مورد علاقه خود در آن جا قرار دهید و آن را تزیین کنید. برای تخت یک نفره هم میتوانید با توجه به سبک و رنگ دکوراسیون از تورهای ساده و زیبا در بالای تخت استفاده نمایید.

تزیین تخت خواب یک نفره
عکس تزیین تخت یک نفره
دکور تخت خواب یک نفره

تزیین تخت خواب دو نفره

تخت دو نفره را می توان به روش های مختلف تزیین کنید. برای تزیین تخت خواب دو نفره خود می توانید از گل های طبیعی و مصنوعی و شمع های زیبا استفاده کنید. همچنین می توانید از تور های خیمه ای در بالای تخت خواب انتخاب کنید که تا روی تخت کشیده شود. یکی دیگر از راه ها استفاده از شال تخت و یا کوسن هایی با طرح های زیبا و متناسب با طرح و رنگ دکوراسیون اتاق است که تخت خواب را بسیار شیک و زیبا می کند.

دکور تخت دو نفره
تزیین تخت خواب دو نفره
ایده برای دکور تخت دو نفره

بیشتر بخوانید : دکوراسیون اتاق خواب پسرانه

تزیین تخت خواب عروس و داماد

بهترین و زیباترین راه تزیین تخت تخت خواب عروس و داماد استفاده از گلبرگ های طبیعی و شمع های کوچک است. می توانید طرح های زیبا را با استفاده از گل های زیبا روی تخت پیاده سازی کنید و یا می توانید شاخه گل ها را از سقف به سمت زمین با استفاده از بادکنک های هلیومی یا طناب های رنگی و زیبا آویزان کنید. یک راه دیگر برای تزیین تخت قرار دادن گل های طبیعی ایستاده در کنار تخت است همچنین می توانید از تاج گل های زیبا برای گل آرایی تخت و یا تاج تخت استفاده نمایید.

تزیین تخت خواب عروس و داماد
تزیین تخت عروس با تور
تزیین تخت عروس با گل

تزیین تخت خواب نوزاد

در هنگام تزیین تخت خواب نوزادتان در ابتدا جنسیت نوزاد را در نظر بگیرید. برای داخل تخت نوزادان میتوانید از عروسک های نرم و بی خطر  در طرح ها و رنگ های مختلف که هماهنگ با تم اتاق باشد استفاده کنید. همچنین می توانید از تشک های زیبا برای دور تا دور تخت انتخاب نمایید تا امنیت تخت هم کامل شود. یکی دیگر از راه ها این است که از برچسب های عروسکی در بالای تخت آن استفاده کرده و به دیوار بچسبایند. همچنین می توانید از آویز عروسکی که از بالای تخت نوزاد آویزان می شود استفاده کنید و علاوه بر زیبایی تخت نوزاد خود را سرگرم کنید. یکی دیگر از راه های تزیین تخت نوزاد استفاده از تور و حریر است که کاملا روی تخت را میپوشاند و زیبایی خاصی به تخت داده و از ورود حشرات به فضای داخلی تخت جلوگیری می کند.

تزیین تخت خواب نوزاد
تزیین گهواره نوزاد
تزیین تخت نوزاد پسر

بیشتر بخوانید : تزیین دیوار پشت تخت خواب

تزیین تخت خواب کودک

برای کودکان المان های مختلفی مانند شخصیت های کارتونی قابل توجه است. برای تزیین تخت خواب کودک می توانید از شخصیت ها و بازی های مورد علاقه آن ها الهام گرفته و تخت آن ها را با روتختی مشابه آن ها زیبا کنید. همچنین می توانید از بالشت های نرم و عروسکی برای روی تخت استفاده کنید. از آباژور های دیواری و نقش های زیبا برای تزیین دیوار پشت تخت که تاثیر بسیاری در زیبایی آن دارد استفاده کرده و محیط را زیبا کنید. استفاده از ریسه برای اتاق و تخت خواب نوزاد هم یکی از زیباترین گزینه ها برای تزیین است که دکوراسیون اتاق خواب را کاملا خاص و رویایی می کند.

تزیین تخت خواب کودک
عکس دکور تخت خواب کودک
تزیین اتاق کودک
این مطلب را به اشتراک بگذارید: