تاثیر نور در دکوراسیون داخلی

تاثیر نور در دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی ابزارهای زیادی در اختیار دارد که یکی از آنها طرح نور است. مردم پتانسیل نور را برای تغییر یک فضا درک نمی کنند، بنابراین اغلب آن را نادیده می گیرند. می تواند شخصیت شما را منعکس کند و خانه شما را به خانه تبدیل کند. بدون روشنایی خوب، تاثیر سایر یراق آلات داخلی مانند پوشش دیوار، کفپوش، تخت خواب و میز آرایش از بین خواهد رفت. اگر می خواهید بیشترین بهره را از ظاهر خانه خود ببرید، نورپردازی مناسب بسیار مهم است. در ادامه این مطلب از دکوچید درباره تاثیر نور در دکوراسیون منزل صحبت خواهیم کرد.

تاثیر نور در دکوراسیون

تاثیر نور بر فضا

تاثیر نور در دکوراسیون داخلی باعث بزرگ نشان دادن فضا می شود. نور مصنوعی و طبیعی هر دو بر میزان فضا در خانه تأثیر می گذارد. اتاق‌های تاریک کوچک‌تر به نظر می‌رسند در حالی که اتاق‌های با نور روشن بزرگ‌تر به نظر می‌رسند. اتاقی که نور کافی ندارد احساس تنگی می کند و نزدیکی مبلمان آن را بدتر می کند. اگر اتاقی دارید که خیلی تاریک است، باید راه‌هایی برای افزایش نور طبیعی که وارد می‌شود پیدا کنید. نور طبیعی کافی را می‌توان از طریق پرده‌ها و پرده‌های شفافی که اجازه حداکثر نور طبیعی را می‌دهد، به دست آورد. اگر نور طبیعی در دسترس نباشد، دیوارکوب ها، لامپ های گوشه ای و چراغ های آویزان مرکزی می توانند به ایجاد فضای بزرگتر کمک کنند. همچنین، استفاده از بهترین نورپردازی فرو رفته، فضا را باز می کند و چشمان شما را به سمت روشن ترین نقطه اتاق می کشاند. برای جدا کردن یک فضای باز گسترده، می توانید از چندین مدار مختلف استفاده کنید تا به شما امکان استفاده از کل منطقه یا بخشی از آن را بدهد.


بیشتر بخوانید : نورپردازی اتاق 


تاثیر نور بر فضا

نور مناسب برای فضاهای داخلی مختلف

نور خوب فضای یک اتاق را ایجاد می کند و لحن را تنظیم می کند. نور مناسب برای اتاق های مختلف وجود دارد و نکته کلیدی این است که قبل از انتخاب نور مورد استفاده، هدف آن اتاق را درک کنید. به عنوان مثال، یک اتاق مطالعه نیاز به توجه به روشنایی کار دارد در حالی که یک اتاق لباسشویی به فلورسنت فشرده بدون تابش خیره کننده نیاز دارد. یک آشپزخانه، ناهارخوری و اتاق نشیمن با پلان باز به مدارهای مختلف نور نیاز دارد تا عمق و بافت هر فضا را نشان دهد.

نور مناسب برای فضاهای داخلی مختلف

بازتاب ها و سایه ها

تاثیر نور در دکوراسیون داخلی جنبه های مختلفی دارد. سایه، نور و انعکاس جنبه های ضروری هر طرح نورپردازی هستند. محل قرار گرفتن منبع نور در یک اتاق تعیین می کند که سایه ها و نقاط برجسته کجا بیفتند. بدون سایه در نور، نمی توانید به بافت، تنوع یا اتمسفر برسید. بسته به عملکرد فضا، نورپردازی مناسبی را نصب کنید که به شما امکان می‌دهد تا در صورت لزوم، انعکاس‌ها و نقاط برجسته را بپوشانید و در صورت لزوم آنها را تقویت کنید.

بازتاب ها و سایه ها نور

نقاط کانونی

در هر اتاق، روشن ترین نقطه همیشه توجه را به خود جلب می کند. یک نقطه به درستی فرو رفته همیشه آن آینه یا هنر را در اتاق نشیمن نمایان می کند. اگر فرورفتگی در اتاق در دسترس نیست، می‌توانید از دو نورافکن جمع‌وجور پلاگین که بر روی زمین قرار دارند برای ایجاد یک نقطه کانونی مرکزی مانند شومینه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید : تزیین میز تلویزیون


نقاط کانونی در نورپردازی

نور خانه شما به اندازه ساختار خانه مهم است. اگر نورپردازی شما ضعیف باشد، هر چقدر هم که پیچیده باشد، فضای داخلی کار نخواهد کرد. یراق آلات نور در همه طرح‌ها و محدوده‌های قیمتی موجود هستند، بنابراین چیزی را تهیه کنید که در حد بودجه شما باشد تا جذابیت خانه خود را افزایش دهد. این تفاوت در ظاهر و احساس خانه شما ایجاد می کند.

دمای رنگ

دمای رنگ نور می تواند به طور گسترده ای در تنظیم حال و هوای اتاق تأثیر بگذارد. CCT (دمای رنگ همبسته) اندازه گیری ظاهر رنگ نور است. نور به سه دسته متمایز (برحسب کلوین اندازه گیری شده) تقسیم می شود.

گرم

خنثی

سرد

نور گرم

فضا را با فضایی دنج و آرام پر می کند که برای اتاق خواب ها و قسمت های نشیمن عالی است.

نور خنثی

نور خنثی در فضاهایی که تمرکز بیشتری روی کار لازم است مانند آشپزخانه استفاده می شود.

نور خنک

این نور در فضاهایی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، مانند مطالعه یا محل کار یا حمام، بهترین عملکرد را دارد.

راهنمای نورپردازی

نورپردازی باید در مرحله طراحی اولیه برنامه ریزی و گنجانده شود. نوع نور استفاده شده به تجربه ای که می خواهید ایجاد کنید بستگی دارد.

ورودی خانه
 

ورودی باید حس گرم و خوشایند و اولین تاثیر خوبی را ایجاد کند.

یک چراغ آویز یا یک لوستر در درب می تواند تأثیر چشمگیری ایجاد کند.
اگر میز کنسول دارید، یک چراغ رومیزی اضافه کنید.
اضافه کردن یک آینه در بالای کنسول باعث ایجاد بزرگتر شدن راهرو ورودی می شود.
حتی اگر راهرو کوچکتری دارید، آینه و نور پایین همیشه به ارتقای فضا کمک می کنند.
اگر در حال قرار دادن آثار هنری هستید، از انواع چراغ های برجسته مناسب برای آنها استفاده کنید.
مطمئن شوید که سایه های کنتراست بالا ایجاد نمی کند.

تاثیر نور در منزل

نور آشپزخانه

آشپزخانه یک فضای بسیار فعال است که در آن تمام آماده سازی غذا انجام می شود و نور آن در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. همچنین محل تجمع است. همانطور که چندین ظروف را در دست دارید، برخی از آنها نور تیز، بدون سایه و تیز دقیقا همان چیزی است که شما نیاز دارید. دکور نورپردازی آشپزخانه نیازمند توجه کامل به وظیفه و نور محیط است.

نوارهای LED را روی واحدهای دیواری نصب کنید.
میز را با استفاده از زیر کابینت روشن کنید.
برای جزیره آشپزخانه یا بار صبحانه چراغ آویز تهیه کنید.

نور آشپزخانه

نور محل غذاخوری

منطقه غذاخوری چیزی بیش از یک مکان صرف غذا است. همچنین مکانی برای سرگرمی و معاشرت است. این پتانسیل را دارد که زیباترین قسمت خانه شما باشد، بنابراین روی وسایل خوب سرمایه گذاری کنید.

اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که یک لوستر را بالای میز قرار می دهند و آن را تنها منبع نور نگه می دارند.
افزودن لایه ها با دیوار اسکون، نور آویز و غیره می تواند فضای فضا را افزایش دهد.
دیمرها را برای کنترل سطح روشنایی نصب کنید.
چراغ زیر کابینت را برای برجسته کردن کابینت چینی خود نصب کنید.

نور محل غذاخوری

نور پردازی اتاق خواب

یکی از قسمت های مهم نور در دکوراسیون داخلی اتاق خواب است. نور اتاق خواب نمی تواند مانند آشپزخانه یا دفتر کار خانه باشد. به عنوان یک قاعده کلی، طرح روشنایی باید قطعا گرمتر و راحت تر باشد. در هر دو طرف تخت نباید بیش از یک منبع نور قابل تنظیم 1 وات وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد بدون ایجاد مزاحمت برای شریک زندگی خود بخوانید یا از خواب بیدار شوید.

مقیاس و ارتفاع اتاق را در نظر بگیرید.
از نور مستقیم برای میز، روشویی و غیره استفاده کنید.
لامپ های رنگی را برای تغییر خلق و خوی در نظر بگیرید.
دیمر و سایر کنترل های روشنایی را نصب کنید.
نور محیط را با نورهای پایین و وسایل آویز ایجاد کنید.
تابش خیره کننده را برای کارهایی مانند خواندن کنترل کنید.
چراغ هایی را در نظر بگیرید که می توانند از نور بالا به نور پایین تغییر کنند.
سعی کنید از لامپ هایی با توان کمتر استفاده کنید.
چراغ ها را مستقیماً روی تخت نصب نکنید.
برای قسمت های نشستن از وسایل نرم و سایه دار استفاده کنید.
از لامپ های انعطاف پذیر برای چراغ مطالعه خود استفاده کنید.

نور پردازی اتاق خواب
این مطلب را به اشتراک بگذارید: