باکس تخت خواب چیست | مزایا و معایب تخت باکس

باکس تخت خواب چیست | مزایا و معایب تخت باکس

باکس تخت خواب به عنوان یک محصول جدید در نسل جدید پا به عرصه تولید سرویس خواب اسپرت و کالای خواب گذاشته است که ظاهری لوکس و مدرن دارد. باکس تخت خواب همانند تخت خواب هایی که از زمان های قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفته اند بسیار کاربردی است و کاملاً استاندارد می باشند که درادامه مطلب به ویژگی آن ها اشاره شده است.

باکس تخت

 

باکس تخت خواب چیست و چه تفاوتی با تخت خواب دارد؟

باکس تخت خواب در واقع یک تخت است که روی آن یک تشک قرار می گیرد که از یک جنس هستند. اسکلت باکس تخت یا از جنس چوب می باشد یا از جنس فلز تولید می شود که روی آن با استفاده از پارچه مخمل و یا پارچه های مختلف روکش می شود. تخت خواب ها با توجه به تنوع بسیار در طرح و رنگ های آن ها بسیار متنوع هستند که هر کدام در مدل های سنتی، سلطنتی، مدرن و مدل های مختلف دیگر در بازار ارائه می شوند اما تخت باکس ها بسیار ساده و مدرن هستند که همین طرح های زیبا و مدرن باعث جلب توجه مشتریان خاص می شود.

تخت باکس
باکس تخت
بخت خواب باکس

 

• باکس تخت خواب چیست؟

همانطور که گفته شد باکس تخت خواب یک نوع تخت است که علاوه بر ظاهر زیبا بسیار کاربردی است. باکس تخت را میتوان به عنوان باکس تشک در نظر گرفت زیرا اسکلت زیر آن مانند یک باکس ساده و مقاوم با ارتفاع استاندارد می باشد که یک تشک به راحتی روی آن قرار میگیرد.

باکس تخت خواب

 

باکس تخت ها در مدل های مختلف تولید می شوند. باکس تخت خواب در دو مدل تاج دار و بدون تاج طراحی می شود. در مدل تاج دار، باکس تخت یک تاج با طرحی ساده دارد که آن هم مانند بدنه باکس از همان نوع و جنس پارچه روکش می شود. در مدل های بدون تاج در واقع یک باکس ساده در زیر تشک قرار می گیرد که بسیار زیبا است.

بیشتر بخوانید : مدل تاج تخت خواب

باکس تشک
باکس تخت خواب
باکس تخت
باکس تخت تک نفره

 

همچنین باکس تخت خواب مانند تخت خواب های دیگر قابلیت این را دارد که به صورت ساده یا جک دار تولید شود. اگر باکس به صورت ساده باشد داخل آن فقط کفی بابت قرارگرفتن تشک نصب می شود اما اگر باکس جک دار باشد می توان آن قسمت که تشک روی سطح آن قرار میگیرد را به سمت بالا باز کرد و داخل آن لوازم مختلف را قرار داد.

تخت باکس جک دار
تخت باکس
تخت باکس جکدار
تخت جک دار

 

در برخی باکس تخت خواب ها می توان کشو هایی جادار تعبیه نمود که به صورت چرخ دار باشند تا برای دسترسی به تمام قسمت های کشو بتوانید آن را به راحتی به بیرون بکشید.

تخت باکش کشودار
باکس تخت کشودار

 

• تفاوت باکس و تختخواب

باکس ها در واقع نوعی تخت هستند که مدل آن ها ساده تر است. در تخت باکس گویی دو عدد تشک روی یکدیگر قرار میگیرد که همین امر باعث می شود تشک رویی دیر تر آسیب ببیند. تخت خواب ها اصولاً از چوب و مصنوعات چوبی تولید می شوند که به مرور زمان و بر اساس شرایط آب و هوایی ممکن است دچار خرابی شوند اما باکس تخت ها مقاومت بیشتری دارند.  تخت خواب و سرویس خواب ها به دلیل جنس و مواد اولیه آن ها دارای وزن بیشتری هستند و نمی توانید به راحتی آن ها را جا به جا کنید اما در قسمت زیرین برخی تخت باکس ها چرخ تعبیه می شود تا به راحتی قابلیت جا به جایی داشته باشد.  در باکس تخت خواب تشک به گونه ای روی آن قرار می گیرد که گویی دو عدد تشک روی هم قرار دارند و باکس قید یا لبه ندارد. اما در تخت خواب های دیگر تشک داخل تخت قرار می گیرد و با لبه و قید تخت کمی فاصله دارد.

تفاوت باکس تخت و تختخواب
تخت خواب باکس دار
تفاوت باکس و تخت خواب

 

• مزایا و معایب تخت باکس

یکی از مزایای تخت باکس این است که نسبت به تخت خواب های معمولی دارای قیمت مناسبتری هستند. همچنین طول عمر آن ها نسبت به سایر تخت ها بیشتر است. برای تمامی اتاق خواب ها می توان از تخت باکس در سایز مناسب و مورد نیاز خود استفاده نمایید. به دلیل زیبایی و خاص بودن تخت باکس ها در اکثر هتل ها از تخت باکس هتلی استفاده می شود که به راحتی قابلیت جا به جایی دارند و بسیار مستحکم و مقاوم هستند همچنین می توانید با کمک آن ها چیدمان خاص و زیبایی را به وجود آورید. همچنین به دلیل سبک بودن و قابلیت جا به جایی آن ها میتوان زیر آن ها را به راحتی تمیز نمود.

مزایای تخت باکس
تخت باکس دو نفره

 

تخت خواب های ساده به دلیل اتصالات و قیدهای آن ها به مرور زمان باعث ایجاد آلودگی صوتی می شوند اما تخت باکس ها به دلیل استفاده از فلز و اتصالات مقاوم در آن ها فرسوده نمی شوند و در هنگام جا به جایی روی تخت صدایی ایجاد نمی شود.

تخت خواب باکس
تخت باکس مخمل

 

تخت باکس ها اصولا دارای ارتفاع بیشتری از تخت های معمول هستند. و به دلیل اینکه جزئیاتی ندارد به راحتی نصب می شود اما تخت خواب های دیگر با توجه به اجزای مختلفی که دارد نیاز است در اتاقی که می خواهید آن را قرار دهید مونتاژ و نصب شود. به دلیل تنوع در طرح و رنگ پارچه ها شما می توانید متناسب با دکوراسیون و رنگبندی چیدمان خود رنگ مورد علاقه خود را انتخاب نمایید و با لمسه کوبی و یا روکش چرم طرحی زیبا به تخت خود بدهید.

تخت باکس با ارتفاع مناسب
تخت باکس زیبا
تخت باکس جادار

 

یکی از معایب تخت باکس ها این است که تنها برای سبک مدرن مناسب هستند و اغلب برای هتل ها و مهمانسرا ها انتخاب می شوند. همچنین تخت باکس ها اغلب دارای پایه های فلزی هستند که روی زمین فیکس می شوند و بهتر است روی فرش قرار نگیرد تا به مرور زمان به فرش آسیبی وارد نشود.

مزایای تخت باکس
باکس تخت دو نفره
تخت باکس زیبا

 

 یکی دیگر از معایب تخت باکس ها این است که ممکن است به راحتی با لوازم دیگر که در اتاق خواب نیاز است هماهنگ نشود. به عنوان مثال اگر شما تخت باکس را برای اتاق خواب خود انتخاب نموده اید در هنگام انتخاب میز آرایش، پاتختی و کمد و لوازم دیگری که در اتاق به آن نیاز دارید باید کاملا توجه نمایید. پس بهتر است از کمد و میز آرایش ساده با رنگی متناسب با تخت باکس خود استفاده نمایید و یا با توجه به چیدمان و دکوراسیون مد نظر خود کمد، میز آرایش و میز پاتختی خود را به صورت دلخواه و طبق سلیقه، ابعاد، رنگبندی و مواد اولیه مورد نیازتان انتخاب کرده تا برای شما به صورت سفارشی و منحصر به فرد طراحی و تولید شوند.

تخت باکس تک نفره
مزایا و معایب تخت باکس
تخت باکس هتلی
باکس تخت مدرن
باکس تخت هتلی
این مطلب را به اشتراک بگذارید: