اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس

اصول دکوراسیون اتاق خواب عروس

اتاق خواب در خانه هر فرد، مکانی برای آرامش و دوری از استرس‌های روزانه است. بنابراین نحوه چیدمان آن اهمیت خاصی دارد. شاخص‌‌هایی که حتما باید در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب عروس ایرانی به آن توجه شود شامل رنگ دکوراسیون، سرویس خواب عروس، نورپردازی، پرده و تزیینات می‌باشد. ویژگی مهمی که در اتاق خواب عروس باید به آن توجه شود، ایجاد ارتباط بین عناصر مختلف اتاق خواب در جهت به وجود آوردن فضایی گرم و صمیمی است.

اتاق خواب عروس
سرویس خواب عروس

رنگ دکوراسیون اتاق خواب عروس ایرانی باید چگونه باشد؟

یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی اتاق خواب عروس ایرانی رنگ دکوراسیون است. به لحاظ علمی هر یک از رنگ‌ها، تاثیر خاصی در افکار انسان دارند و کمک بسزایی به بهبود فضای منزلتان می‌کند. در اینجا منظور از رنگ اتاق خواب منحصر به رنگ دیوار یا سرویس چوب نیست و شامل رنگ تمام دیوار‌ها، سقف، پرده، سرویس خواب و هر وسیله کوچک و بزرگی که در این اتاق قرار دارد می‌باشد. انتخاب این رنگ به سلیقه شخصی عروس و داماد بستگی دارد ما در اینجا به معرفی برخی از رنگ‌های پرطرفدار و تاثیرات آن می‌پردازیم. رنگ آبی آسمانی به دلیل ایجاد حس آرامش یکی از بهترین انتخاب‌‌‌های موجود است. برای رنگ مکمل آن می‌توانید از رنگ سفید و طوسی روشن یا فیلی استفاده کنید.


خرید تخت خواب دو نفره تولیدی دکوچید


چیدمان اتاق خواب عروس
اتاق خواب عروس آبی

می‌توان رنگ سفید را یکی از پرطرفدار‌ترین رنگ‌ها، از گذشته تاکنون دانست. رنگ سفید سبب ایجاد فضای باز می‌شود از این رو استفاده از این رنگ برای اتاق‌های کوچک مناسب است. در کنار رنگ سفید از بسیاری از رنگ‌ها می‌توان به عنوان رنگ‌های مکمل استفاده کرد. رنگ‌های مشکی، آبی و قرمز می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشد.

دکوراسیون اتاق خواب عروس سفید طوسی

 

قطعا شنیده‌اید که رنگ قرمز در انسان ایجاد حس هیجان می‌کند به همین دلیل این رنگ مناسب عروس و داما‌د‌هایی است که روحیه شادی دارند. به عنوان رنگ مکمل می‌توانید از رنگ‌های طلایی ، مشکی و سفید استفاده کنید.

تزیین اتاق خواب عروس قرمز

یکی از رنگ‌هایی اغلب عروس خانم‌ها به آن علاقه دارند رنگ صورتی است. در کنار این رنگ می‌توانید از رنگ‌های زرد، نارنجی، طلایی و سفید به عنوان هم رنگ استفاده کنید رنگ قهوه‌ای نیز به عنوان رنگ متضاد، رنگ مناسبی است. بهترین ترکیب رنگ برای زوج‌های جوان رنگ صورتی با طیف ارغوانی می‌باشد.

اتاق خواب عروس رنگ صورتی
اتاق عروس صورتی

نورپردازی اتاق خواب عروس

همانطور که در بالا اشاره شد اتاق خواب محل آرامش بوده و نحوه دکوراسیون آن تاثیر مستقیم بر رفتار شما خواهد داشت. بنابراین نورپردازی اتاق خواب همانند نورپردازی اتاق نشیمن در درجه اول باید انتقال دهنده حس آرامش باشد.

  • برای تامین روشنایی اتاق خواب می‌توانید چراغ‌هایی را در کنار تخت خود تعبیه کنید.
  • در صورتی که اتاق خواب شما کوچک است می‌توانید از نور‌های سقفی استفاده کنید. یکی از ایده‌هایی که می‌توان از آن برای نورپردازی بهره گرفت استفاده از نورهای پایین تاب می‌باشد که می‌توان آن‌را روی تاج تخت استفاده کرد.
  • استفاده از نورهای رشته‌ای، برای زیر کمد، می‌تواند جلوه خاصی به اتاق خواب شما بدهد.
  • بهترین گزینه برای به وجود آوردن نور ملایم در اتاق خواب شما استفاده از چراغ‌های LED می‌باشد.
  • بهتر است برای هریک از این نورپردازی‌ها کلید جداگانه در نظر بگیرید تا از تابش نور جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید : لیست سرویس چوب عروس

نورپردازی اتاق خواب عروس داماد
نورپردازی اتاق خواب زن و شوهر

تزیینات اتاق خواب عروس ایرانی

تزیین اتاق خواب عروس، مهم‌ترین قسمت‌‌ چیدمان جهیزیه است. ما در این بخش قصد داریم تعدادی از ایده‌‌های تزیینی را به شما معرفی کنیم تا با اجرای آن اتاق خواب خود را زیباتر کنید.

  • ابتدایی‌ترین ایده برای تزیین اتاق خواب استفاده از گلبرگ‌های طبیعی و مصنوعی برای تزیین تخت خواب است شما می‌توانید در کنار این گل‌ها از شمع‌های وارمر استفاده کنید.
  • برای ایجاد فضایی رومانتیک و عاشقانه در اتاق خواب عروس و داماد، می‌توانید با استفاده از بادکنک و به کار‌گیری نور ملایم به این هدف خود برسید. شما می‌توانید از تصاویر زیر ایده بگیرید.
  • ایده جالبی که می‌توانید از تصویر زیر دریافت کنید و به اجراء بگذارید استفاده از تور و چراغ‌های کوچک برای قسمت بالای تخت می‌باشد.
  • سعی کنید با خلاقیت خود، از هر وسیله‌ای طرحی زیبا خلق کنید. از تصاویر زیر ایده بگیرید.
  • استفاده از شمع‌های رنگی و گل می‌تواند به رمانتیک‌تر شدن فضای اتاق خواب شما کمک کند.
  • با کمی صبر و حوصله می‌توانید از وسایل ساده مانند تور تزیینات متفاوت وزیبایی را خلق کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه تخت خواب را تزیین کنیم؟

اتاق خواب عروس ایرانی
اتاق خواب ایرانی

دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک عروس

چیدمان اتاق‌ خواب‌های کوچک‌ به دلیل کمبود فضا کار آسانی نیست ما در این بخش، قصد داریم شما را با برخی از نکات و ایده‌های جالب برای چیدمان اتاق خواب عروس ایرانی آشنا کنیم.

  • رنگ دکوراسیون اتاق خواب خود را از بین رنگ‌های روشن انتخاب نمایید. تیره بودن رنگ دکوراسیون، سبب می‌شود که اتاق، کوچکتر حس شود.
  • یکی از عناصر اصلی اتاق خواب، تخت خواب می‌باشد. بهتر است تخت خواب خود را از بین مدل‌های کوچک انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از سرویس خواب جک دار نیز به این منظور استفاده نمایید.
  • بهتر است تخت‌های بی‌پایه را انتخاب کنید تا بتوانید از قسمت زیرین آن برای قراردادن وسایل اضافی خود بهره ببرید.
  • یک ایده جالب برای بزرگتر به نظر آمدن اتاق‌های کوچک استفاده از آینه‌ های بزرگ است به طوری که یک دیوار را به طور کامل بپوشاند.
  • یکی دیگر از راه‌های جالب برای چیدمان، قراردادن شلف‌های کوچک در ارتفاع دیوارها می‌باشد.
  • برخی، از نقاط بلا استفاده اتاق یا نقاطی که سقف به صورت مورب تا زمین کشیده شده است مانند قسمت زیر پله یا زیر شیروانی برای قرار دادن تخت استفاده می‌کنند و از لوستر‌های ساده و پرنور و رنگهای روشن برای از بین بردن تاثیرات منفی ناشی از کوتاه بودن سقف استفاده می‌کنند.
  • تزیینات زیاد دیوار‌ها، استفاده از کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و استفاده از رنگ‌های تیره برای دکوراسیون، از جمله اشتباهات رایج در اتاق‌های کوچک است.
  • یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان برای بزرگتر نشان دادن اتاق خواب از آن بهره گرفت استفاده از رنگ‌های روشن برای کف اتاق می‌باشد.
  • بهره بردن از نور خورشید نیز می‌تواند اتاق شما را بزرگتر نشان دهد.
  • چیدمان منظم و حداکثر استفاده از حداقل فضا، از دیگر راه‌های چیدمان اتاق‌های کوچک است.
دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک عروس
دکوراسیون اتاق‌ خواب کوچک عروس
مدل اتاق خواب عروس

سبک سلطنتی یا ساده؟

انتخاب سبک مورد نظرتان برای اتاق خواب شاید ساده به نظر برسد، اما اگر بخواهید دقیق تر به آن نگاه کنید فرآیندی پیچیده ای است که مشخص می کند قصد دارید از کدام دسته از ملزومات، رنگ ها و اکسسوری ها در اتاق خواب استفاده نمایید. این امر تا حدودی به سبک دکوراسیون کلی خانه بستگی دارد اما بازهم می توان آن را امری شخصی قلمداد کرد. سبک های سنتی و مدرن زیادی مثل مینیمال، سبک ایرانی، ایتالیایی، لاکچری و غیره وجود دارد. اگر دکوراسیون اتاق خواب تان واقعا برایتان اهمیت دارد، یکی از سبک های موجود را انتخاب کرده و با پیروی از اصول آن، بهترین فضای ممکن را ایجاد نمایید.

اتاق خواب کلاسیک عروس و داماد
اتاق خواب عروس و داماد مدرن

دکوراسیون اتاق خواب عروس مدرن

مدرن یکی از سبک‌های محبوب در بین سبک‌های دکوراسیون داخلی خانه است. برای داشتن یک چیدمان مدرن در اتاق خواب خود بهتر است از رنگ سفید استفاده کنید. به کارگیری کفپوش‌های چوبی نیز انتخاب مناسبی برای زیباتر شدن اتاق خواب شما است. در سال‌های اخیر تولیدکنندگان سرویس چوب از تخت خواب‌های دایره‌ای شکل رونمایی کرده‌اند که می‌تواند به هرچه مدرن‌تر شدن اتاق خواب شما کمک کند. امروزه اتاق‌ خواب‌ صرفا محلی برای خواب و استراحت نیست اغلب زوج‌های جوان با قرار دادن LCD و کنسول‌های بازی، آن را به مکانی برای تفریح و سرگرمی تبدیل کرده‌اند. برای استفاده بهتر از فضا نیز شما می‌توانید قسمتی از اتاق خوابتان را با قرار دادن یک میز به مکانی برای مطالعه و کار بدل کنید.

اتاق خواب عروس شیک

انتخاب لوازم اتاق خواب عروس

مهترین ملزومات اتاق خواب، سرویس چوب می‌باشد در بین سرویس چوب، تخت خواب اهمیت ویژه‌ای دارد. در انتخاب بهترین نوع تخت خواب باید دو مسئله را مد نظر قرار دهید؛ اول زیبایی و دوم استحکام و دوام آن است. انتخاب سبک مدرن یا کلاسیک برای سرویس چوب بستگی به سلیقه شما دارد اما تخت خواب‌های کلاسیک دوام و زیبایی بیشتری دارند و درمقابل تخت‌‌ خواب‌های مدرن از راحتی و لطافت بیشتری برخوردار است.

برای انتخاب روتختی، شال تخت و بالش مناسب باید به نکات زیر توجه کنید:

  • روتختی یکی از عناصر مهم در زیبایی اتاق خواب عروس ایرانی به شمار می‌رود. روتختی‌ها از نظر جنس پارچه، تعداد اقلام موجود، طرح و …  انواع بسیاری دارد ما در اینجا صرفا به برخی از آن‌‌ها اشاره می‌کنیم انواع روتختی اعم از روتختی کاوری( پنبه دوزی، چهار فصل، پیکه، با پتو)، روتختی لحافی، روتختی تزیینی یا عروس می باشد.
  • اولین مسئله‌ای که باید مد نظر قرار دهید تعیین اندازه روتختی است و برای تعیین آن، باید اندازه تخت را به علاوه مقداری که میخواهید رو تختی، تخت را بپوشاند اندازه بگیرید.
  • برخی افراد در طول خواب شبانه عادت دارند از چند بالش استفاده کنند از همین رو روتختی‌هایی را انتخاب کنید که چند بالش داشته باشد.
شال تخت خواب

رنگ روتختی مخصوص اتاق خواب عروس

برای انتخاب رنگ روتختی ابتدا باید رنگ غالب اتاق خواب را مشخص کنید و سپس رنگی را برای روتختی انتخاب کنید که با بقیه وسایل هارمونی داشته باشد. در بین انواع رنگ‌های روتختی رنگ قرمز و سفید یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها به شمار می‌رود. برخی از زوجین برای هریک از فصول سال، روتختی جداگانه‌ای را در نظر می‌گیرند. اگر جزء این دسته از زوجین هستید، بهتر است برای فصول گرم سال از رنگ‌های روشن مانند سفید، صورتی، آبی روشن و… استفاده کنید و برای فصول سرد سال از رنگ‌های تیره مانند مشکی، سورمه‌ای، زرشکی و… استفاده کنید.

رنگ روتختی مخصوص اتاق خواب عروس
روتختی عروس
پارچه روتختی اتاق خواب عروس

پارچه روتختی اتاق خواب عروس

پس از انتخاب رنگ روتختی باید جنس پارچه آن را مد نظر قرار دهید. پارچه‌های روتختی دارای انواع بسیاری می‌باشند. برخی از پارچه‌های موجود در بازار به دلیل آلرژی‌زا بودن مناسب مصرف نیستند. پس بهتر است در مورد هریک از انواع پارچه‌ها  اطلاعاتی داشته باشید. در صورتی که قصد دارید به صورت روزانه از روتختی استفاده کنید، بهتر است پارچه‌ای را انتخاب کنید که درعین دوام، از شما در مقابل سرما حفاظت کند. در بین انواع پارچه‌ها، پارچه نخی و کتان به دلیل طبیعی بودن، مقاومت در برابر نور و گرد وخاک و سبک بودن انتخاب مناسبی می‌باشد. ولی در صورتی که می‌خواهید صرفا برای تزیین از آن استفاده کنید روتختی‌های ساتن و ابریشم انتخاب‌‌های مناسبی هستند. این روتختی‌ها علاوه بر زیبایی خیره کننده نرم و لطیف نیز هستند. گذشته از جنس رویه روتختی جنس مواد داخل آن نیز اهمیت فراوانی دارد. برای استفاده از روتختی در فصول گرم سال بهتر است از روتختی‌هایی استفاده کنید که از پَر، آکرلیک و الیاف پلی استر پر شده باشد و برای فصول سرد از روتختی‌هایی که از پشم پر شده باشد.

پارچه روتختی اتاق خواب عروس

بهترین رنگ برای اتاق خواب عروس و داماد

صورتی رنگ بسیار دلپذیری است که برای اتاق خواب مناسب است. صورتی یکی از بهترین رنگ‌های اتاق خواب عروس و داماد است به‌ ویژه زوج‌های تازه ازدواج کرده است، زیرا سایه‌های صورتی نشان‌دهنده صمیمیت و پیوند است. طراحی رنگ دیوار اتاق خواب به رنگ صورتی ممکن است شامل سایه هایی مانند صورتی آب نباتی، صورتی کودک یا حتی رزگلد باشد، که سایه ای مایل به طلایی صورتی و غنی است. اگر رنگ صورتی به شما توصیه می شود، اما تمایلی به انجام کل طراحی رنگ اتاق خواب به صورتی ندارید، می توانید از رنگ صورتی در اتاق خواب خود در پرده ها، ملحفه ها یا وسایل نمایشی در سایه های مختلف صورتی استفاده کنید.

بهترین رنگ برای اتاق خواب عروس و داماد
این مطلب را به اشتراک بگذارید: