اتاق خواب مستر چيست؟

اتاق خواب مستر چيست؟

اکثر اتاق خواب ها کوچک هستند و فضای کافی در آن ها برای قرار دادن لوازم مختلف نیست. اتاق خواب مستر یک اتاق کامل و جامع است که در آن علاوه بر سرویس خواب، سرویس بهداشتی، حمام و در برخی کلوزت و کمد هم دیده می شود. از این اتاق خواب می توانید به عنوان یک واحد جداگانه استفاده نمایید و آن را برای خود و مهمانان آماده سازید و در واقع اتاق خواب مستر کاربردی چندگانه دارد و میتوانید آن را شیک و کاربردی دکور نمایید.
 

اتاق خواب مستر لاکچری
عکس اتاق مستر دار

ابعاد اتاق مستر

اتاق خواب مستر در واقع بزرگترین اتاق در خانه شما است. در این اتاق علاوه بر فضایی برای قرار دادن سرویس خواب نیاز است فضایی برای قرار دادن مبلمان، میز، پاف، کمد و لوازم دیگر داشته باشد. همچنین باید در آن سرویس بهداشتی و حمام طراحی شده باشد. با توجه به متراژ های مختلف منازل ابعاد اتاق خواب ها نیز متفاوت هستش و بزرگترین اتاق را به عنوان اتاق خواب مستر انتخاب می کنند تا بتوان علاوه بر قرار دادن لوازم در جای خود در آن به راحتی رفت و آمد کرد.

ابعاد اتاق مستر

 اتاق خواب مستر چند متر است؟

اتاق خواب مستر معمولاً دارای مساحتی در حدود ۲۰ تا ۳۰ متر مربع یا حتی بیشتر می‌باشد. این ابعاد به افراد امکان می‌دهد تا فضای زیادی برای قرار دادن تختخواب بزرگ، مبلمان اضافی، و اقلام دیگر داشته باشند.

مستر چیست

 

طراحی اتاق مستر

از آنجایی که اتاق مستر از اصلی ترین و با امکانات ترین اتاق خواب ها است پس باید به درستی طراحی شود. طراحی اتاق مستر متناسب با متراژ اتاق، لوازم موجود در آن و بخش های مورد نیاز شما انجام می شود. اتاق خواب مستر شما باید دارای فضای کافی برای قراردادن تخت دو نفره همراه میزآرایش و پاتختی باشد. باید فضایی را در کنار پنجره و یا یک کنج به مبلمانی زیبا اختصاص داد تا بتوان در آن قسمت به آرامش رسید. همچنین در طراحی اتاق مستر نیاز است تا فضاهایی مختص به کلوزت و قفسه های مختلف برای قرار دادن البسه و لوازم در نظر گرفته شود. توجه نمایید اگر چه اتاق شما بزرگ است اما در طراحی آن توجه نمایید تا از شلوغی دور باشد و از قرار دادن لوازم دکوری اضافی در اتاق مستر خودداری کنید.

 بیشتر بخوانید : اتاق خواب دخترانه

طراحی اتاق مستر
خواب مستر چیست

رنگ مناسب اتاق مستر

اتاق خواب مستر به دلیل داشتن امکاناتی کامل باعث می شود تا شما زمان زیادی را در آن صرف کنید. به همین دلیل رنگ اتاق خواب مستر شما باید آرامش بخش باشد تا حس خوبی را به شما منتقل کند. رنگ سفید نور را به خوبی انعکاس می دهد و باعث روشنایی بیشتر می شود اما اگر میخواهید رنگ و نور اتاقتان به اندازه باشد میتوانید از رنگ های آبی ، خاکستری، طوسی و سبز استفاده نمایید تا در زمان خواب و استراحت نیز آرامش داشته باشید و نور هم به اندازه کافی در اتاق پخش شود. رنگ اتاق خواب مستر و دکوراسیون آن کاملا به سلیقه خودتان بستگی دارد اما توجه نمایید که از رنگ های پررنگ اغلب برای اکسسوری ها استفاده نمایید.
 

بهترین رنگ برای اتاق خواب مستر
رنگ آبی خاکستری برای اتاق

امکانات اتاق مستر

اتاق خواب مستر به دلیل فضایی که دارد با امکانات است و شما میتوانید زمان زیادی را در آن سپری کنید. اگرعلاقه مند به مشاهده فیلم های مختلف در طول شبانه روز هستید می توانید در قسمت رو به رویی تخت خواب خود یا قسمت دیگری از اتاق فضایی را به میز تلویزیون اختصاص دهید. همچنین می توانید با طراحی یک کلوزت زیبا در گوشه ای از اتاق خواب مستر تمام البسه و وسایل خود را به درستی و در فضاهای تفکیک شده مرتب نمایید و باعث زیبایی بیشتر اتاق شوید. 

بیشتر بخوانید : اتاق خواب پسرانه

امکانات اتاق مستر


در اتاق مستر می توانید از یک میز و مبلمان زیبا متناسب با رنگ و جزییات دلخواهتان استفاده نمایید تا در زمان های مختلف فضای اتاق خوابتان طراحی کنید و در زمان های مختلف و اوقات فراغت به راحتی به کتاب و مجلات دسترسی داشته باشید.
 

تصاویر اتاق خواب مستر
اتاق مستر

مدل اتاق مستر شیک

برای داشتن یک اتاق خواب مستر شیک لازم است به نکاتی ساده اما تأثیر گذار توجه نمایید. در اتاق خواب های مستر می توانید از از سرویس خواب هایی با تاج های زیبا همراه میزآرایش، پاتختی و پاف استفاده نمایید. برای زیبایی بیشتر چیدمان از تابلو، مجسمه، گلدان و اکسسوری های زیبا که متناسب با رنگبندی و جزییات اتاق هستند استفاده نمایید و آن ها را در جای درست خود قرار دهید. سعی نمایید اتاق خواب مستر شما دارای پنجره باشد تا بتوانید از نور طبیعی بهره مند شوید و با یک پرده زیبا اتاقتان را زیباتر نمایید.

بیشتر بخوانید : سرویس چوب عروس

مدل اتاق مستر شیک

می دانید که آینه در هر فضایی برای دکوراسیون مورد استفاده قرار میگیرد و باعث کامل شدن چیدمان می شود. استفاده از یک آینه قدی زیبا در اتاق خواب مستر می تواند باعث انعکاس نور و دلنوازی محیط شود. اگر شما به نور های ملایم علاقه مند هستید میتوانید از پرده ضخیم برای پنجره استفاده نمایید و از آباژورهای ایستاده یا رومیزی همراهشمع برای قسمت های مختلف اتاق استفاده نمایید تا در هر زمانی بتوانید نور را کنترل کنید. یکی دیگر از عناصری که باعث زیبایی اتاق خواب می شود فرش یا قالیچه است که میتوانید متناسب با فضایی که دارید فرشدر ابعاد مناسب را برای آن انتخاب نمایید.

اتاق خواب مستر شیک

اتاق خواب مستر شیشه ای

اتاق خواب مستر شیشه‌ای یک ایده جذاب و مدرن در دنیای طراحی داخلی است. این سبک اتاق خواب با استفاده از شیشه به عنوان عنصر اصلی، به فضا زیبایی و احساس آزادی می‌بخشد.

مستر اتاق خواب شیشه ای
اتاق خواب مستر شیشه ای


اتاق خواب مستر با کلوزت

اتاق خواب مستر با کلوزت به عنوان یک فضای جامع و کارآمد برای زندگی روزمره طراحی شده است. از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به داشتن یک کلوزت بزرگ و بهینه، فضاهای ذخیره‌سازی مناسب، و انعطاف پذیری در چیدمان مبلمان اشاره کرد.

اتاق خواب مستر با کلوزت
کلوزت در اتاق مستر

کمد دیواری اتاق خواب مستر

کمد دیواری اتاق خواب مستر یک محصول کارآمد و زیبا به طراحی داخلی این اتاق محسوب می‌شود. این نوع کمد، علاوه بر افزایش فضای ذخیره‌سازی، به زیبایی و شکوه اتاق نیز افزوده می‌شود.

کمد دیواری اتاق خواب مستر
اتاق مستر با کمد دیواری

اتاق خواب کینگ مستر چیست؟

اتاق خواب کینگ مستر نه تنها یک مفهوم مدرن است بلکه ریشه‌های عمیقی در تاریخچه طراحی داخلی دارد. این اتاق‌ها از طریق گذر زمان تکامل یافته‌اند و بر تأثیرگذاری در سبک‌های مختلف داخلی اثر گذاشته‌اند.
اتاق خواب کینگ مستر به خاطر اندازه و ابعاد بزرگ خود شناخته می‌شود. این اتاق‌ها دارای انتخاب مبلمان و چیدمان خاصی هستند که آنها را از سایر اتاق‌ها متمایز می‌کند.

اتاق خواب کینگ مستر

اتاق خواب رویال مستر چیست؟

اتاق خواب رویال مستر به عنوان نمادی از لوکس و شیک بودن در طراحی داخلی شناخته می‌شود. این اتاق‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند که آنها را از سایر اتاق‌ها متمایز می‌کند. ابعاد بزرگ، مبلمان با کیفیت، و جزئیات تزیینی متنوع از جمله ویژگی‌های آن هستند.

اتاق خواب رویال مستر به دلیل فضای بزرگ و امکانات لوکس، مزایای فراوانی دارد. این اتاق‌ها نه تنها برای خوابیدن بلکه به عنوان یک فضای استراحت و آرامش نیز طراحی شده‌اند.

اتاق خواب رویال مستر
این مطلب را به اشتراک بگذارید: